Biologisch ijs, zere kontjes en terror-mug - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Biologisch ijs, zere kontjes en terror-mug - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Biologisch ijs, zere kontjes en terror-mug

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

30 Juli 2019 | Nederland, Harfsen

Dinsdag29 juli 2019
Sinds het vorige verslag zijn er alweer drie dagen verstreken. Tja, er gebeurt hier dan ook weinig.....
De hittegolf is dan weliswaar over maar hier in het oosten van het land is het toch nog steeds aanzienlijk warmer dan in het westen en zuiden.
Zondag hebben we een wandelroute gedaan die je hier vanaf de camping kan volgen. Het is slechts een km of 7 maar we zijn ongetraind, het is warm en de route is niet overal even interessant..... Gelukkig komen we na een km of wat een leuk punt tegen waar je streekproducten kan kopen en ook heerlijk biologisch schepijs. Marcel wil er niks van weten maar ik trakteer mezelf op een bol meloen, munt met stratchiacella en een bol bosbessenijs. Jammie de bammie zo lekker! Verder weinig te melden over de tocht, of het moeten de twee wegspringende silhouetten van herten geweest zijn, of waren het nou toch hazen???
Vandaag maar weer eens op de pedalen gesprongen. Mbv de kaart die we van P&E kregen en de knooppuntenapp, een route uitgestippeld van een km of 30. Klinkt als heel weinig, dat is het misschien ook, maar ook al zijn we hier al meer dan een week, we hebben nauwelijks gefietst en onze kontjes hebben dus nog geen eelt kunnen ontwikkelen. Waar we ook wel achter zijn is dat je hier, om echt in het bos te kunnen fietsen, je wel een eindje verderop moet zijn. Dat is wel een beetje jammer. In Almen stoppen we bij de theetuin en eten daar, onder het gedans van allerlei wespen, een lekkere uitsmijter en Marcel ook nog een kroketje. Daarna vervolgen we onze fietstocht en omdat we nog niet eens op de helft zijn, is het nog een heeeel end. Onze billetjes branden en we stappen daarom regelmatig even af om tien minuutjes op een bankje te gaan zitten. Er zijn echter blijkbaar meer mensen met brandende billetjes, want 9 van de 10 bankjes die we tegenkomen zijn al ingenomen door andere fietsers. Ze horen -hopelijk- niet dat ik tussen mijn tanden door slis: wat doen doen mensen op die bank?! Grgrgr....
Op de terugweg belandden we weer bij het Uutbloas punt waar je dat Lekkere biologische ijs kan halen. Jammie de bammie! Ik heb mezelf getrakteerd op Mango/ananas ijs en bosvruchtenijs. Doe je goed Ka!
Afijn. om een uur of half 5 zijn we weer op de camping. Ik neem weer even een verkoelende duik in mademoiselle Piscine en we lummelen wat bij de tent. Het begint qua temperatuur ook wat af te koelen en waarachtig, er vallen een aantal spetters uit de lucht. Het zet echter niet door en de hele rest van de avond is het hier weer windstil en heel zacht weer.
Deze avond leggen we met P&E nog even een kaartje, want de komende 4 dagen zal het daar niet van komen. Morgenavond komen Jesper en Denice Airen brengen en zaterdag komen ook Wendy en Dex. Tja......, volgend jaar in Zambia zullen we vast geen familiebezoek gaan krijgen dus we gaan er de komende dagen maar lekker van genieten!
Heb ik overigens al verteld dat we hier gestoken worden door beesten die ons bulten bezorgen die dagenlang opgezwollen blijven en maar door blijven jeuken? Welke muggensoort is dit zeg??? Ik smeer me suf met allerlei anti-jeuk troep en probeer die terror-beestjes ook te slim af te zijn door me in te smeren met anti-spul, maar dat lijkt niet echt veel te helpen. Krab krab krab!

• 31 Juli 2019 - 02:08

Lysbeth:

Knoflook capsules, elke dag....goed voor de bloedvaten en goeie anti-mug! Helpt dan weer niet tegen brandende billen

• 31 Juli 2019 - 04:53

Tine :

Buitenleven is leuk maar er zijn beestjes die je de lol ontnemen. Veel plezier met de kids

• 31 Juli 2019 - 06:27

Peter:

Dat is dan de steeds sneller oprukkende, vooral nu in het oosten, karmarprikmug.
    Niet echt gevaarlijk maar een prik houd dagenlang aan. Heel irritant. In Hongarije
    Werd de jeuk onderdrukt met de urine van zwangere vrouwen. Misschien is er iemand van de campinggasten zwanger. Die kan dan meteen patent aanvragen want het schijnt dat niemand dat ooit nog gedaan heeft.
    Overigens, we hebben de hittegolf nu wel gehad en kunnen ons opmaken voor een heuse watergolf. Houd Picine bij de hand voor het geval je van de camping dreigt af te drijven.
    Vanuit een droog huis de groeten

• 31 Juli 2019 - 10:50

Pien Hanou:

Nou écht een watergolf kun je het wel noemen jeeetjemekreetje zeg ik kan niet eens naar de auto komen.
    Hopelijk houdt Oude Willem alle druppels tegen.
    En ga nou niet door het slechte weer muggeziften he?
    Ik ben benieuwd hoe jullie het redden tijdens de hoosbuien