Familie, luieren, de Witkamp en klaverjassen - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Familie, luieren, de Witkamp en klaverjassen - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Familie, luieren, de Witkamp en klaverjassen

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

07 Augustus 2019 | Nederland, Harfsen

Woensdag 7 augustus, 23.50 uur
Laatste avond hier op de camping!
Vandaag hélemaal niets gedaan wat enige beweging van ons vroeg. We hadden nog een stukkie kunnen gaan fietsen, of wandelen of naar iets bezienswaardigst gaan maar we waren het er al snel over eens dat we deze dag geheel zouden vullen met zitten, beetje lezen, tekenen en af en toe wat eten. Het weer werkte goed mee, al was het af en toe wat winderig.
Vanavond met Piet en Erna nog even gegeten bij de Witkamp om onze vakantie uit te luiden. Als je ooit eens in de buurt bent, dan is dit wel een aanrader hoor! Heb mijn vingers weer opgegeten bij de Mixed Grill met pepersaus.
Gisteren was het een iets actiever dag, al kwam daar ook weinig beweging bij kijken..... Broer Nico, schoonzus Joke en Nichtje Paula met man en Kids. kwamen bij ons buurten. Zij wonen namelijk in Voorst, zo’n 13 km hier vandaan. In de ochtend daarom wat eten en drinken ingeslagen bij de Appie in Lochem, maar verder de camping niet af geweest.
We zien elkaar niet zo erg vaak, maar als we elkaar zien is het altijd erg gezellig. Het was heerlijk weer, zonnig en niet te warm. Fien en Flip, de kinderen van Paula, hebben nog lekker gezwommen en gespeeld in het natuurpad op de camping.
Marcel brouwde deze keer op zijn Skotteltje een Ratjetoe met gehakt en bruine bonen. Iedereen, nou ja....bijna iedereen, at zijn vingers erbij op.
En zo is deze vakantie dan alweer bijna ten einde. Ik heb het gevoel dat we in deze vakantie heeeel erg weinig gedaan hebben. En dat is ook zo :-). We hebben zó weinig gefietst dat onze billen niet gewend zijn geraakt om het zadel langer dan 30 km te verdragen en wat wandelen betreft.....oef, slechts één keer een route gelopen. Ook weinig gewinkeld en geen bezienswaardigheden bezocht. Tjonge, tjonge, wat een ledigheid!
Maar wat goed ook van ons! We rennen al het hele jaar achter van alles aan en het woord ‘moeten’ komt vaak voorbij. En deze vakantie hebben we lekker gewoon eens een keer voor een groot deel genikst! En het was heerlijk!
Wat ook heerlijk was, was het genieten en alle tijd hebben voor Airen. We hebben heerlijke dagen met haar gehad. Daarna uitgevloerd, maar dat maakte niet uit, we namen gewoon de tijd om uitgevloerd te mogen zijn. Het bezoek van Wendy en Dex was ook fijn! Samen eens een stuk fietsen met de kinderen achter en voorop, onderweg een ijsje halen, naar de speeltuin, in het zwembadje, bellen blazen, onzichtbaar eten eten, liedjes zingen, gek doen, en alles wat ik nog vergeet. Wat prijs ik me gelukkig dat ik kinderen en kleinkinderen heb! En wat leuk dat er nog eentje in aantocht is!
Morgen vouwen we Oude Willem weer in zijn koets en zal zij voor een jaartje uit mogen rusten in Stalling 31. Een jaartje. En niet twee jaar. Want ook al gaan we volgend jaar naar Zambia, de kans is wel heel groot dat we een KleinkinderenCampingLogeerweekje gaan doen ergens in Nederland.
Dag allemaal. Tot volgend jaar!

• 08 Augustus 2019 - 06:30

Tine:

Goede terugreis! En bedankt voor je gezellige verslagen!

• 12 Augustus 2019 - 10:22

Pien Hanou:

Wat jammer dat het er weer op zit! Maar bedankt dat we mee konden lezen over het "Il dolce far niente"
    Ik heb weer genoten!
    Tot de volgende vakantie! XX