Zwembadje, bedjestent, family-love - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Zwembadje, bedjestent, family-love - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Zwembadje, bedjestent, family-love

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

05 Augustus 2019 | Nederland, Harfsen

Zondag 4 augustus,
Ik schrijf dit op maandag 5 augustus. Gisterenavond rond 19 uur gingen Jesper, Denice en Airen naar huis, hebben we de afwas gedaan en weer orde gebracht in de chaos In ons Oude Willem paleisje en konden daarna geen pap meer zeggen.
Zondagochtend begon de dag al vroeg, want Dex is nog niet zo’n uitslaper. In de tent hoort iedereen elkaar dus ook Airen was vroeg van de partij en Marcel ook. Ik heb het eerlijk gezegd allemaal eventjes aangehoord vanuit mijn hemelbed dat afgesloten is door een gordijn met rits. Ik zie niemand maar hoor alles.
Wendy bleek niet echt lekker geslapen te hebben omdat het luchtbed lek bleek te zijn en zij gedurende de nacht steeds meer ‘grond’ onder haar lijf voelde.....
Om 9 uur gaat hier op zondag de Spar open. Dus Koffie, sinaasappelsap, thee, melk en crackers vullen de eerste trek waarna Wendy, Dex, Marcel en Airen vlak voor 9 op de fiets springen om ontbijt in te slaan bij de Spar. Ik ben er de hele vakantie nog niet geweest, en dat gaat ook niet gebeuren, maar naar ik hoor is het een winkel waar niet heel veel te halen valt, wat er te halen valt veel te duur is en als iets in de aanbieding is het steevast op is. Ik zie wel op de giroafschriften dat in ieder geval de info over de prijzen klopt.....
Maar goed, met een tas vol boodschappen voor het ontbijt en de avond komen ze terug en slaan de, wel heel lekkere, broodjes naar binnen.
Doel van vandaag is: fietsen naar de Zevensprong waarbij een kleine speeltuin is.
En zo geschiedde. De speeltuin heeft alleen maar metalen speeltoestellen die herinneringen oproepen aan mijn kindertijd. Een Engelse wip, een metalen draaimolen met van die houten zitjes, ouderwetse metalen wipjes. Te leuk. Airen vermaakt zich er prima mee en ook wij zetten hier en daar onze gat op een speeltoestel en ontdekken dat dat niet altijd meer past.... Lang geleden overigens dat we op zo’n Engelse wip zaten!
Wendy en Ik gaan even op het aangrenzende terras zitten en nemen een thee/koffie. Airen is weer in haar magische wereld beland waarin zij deze keer de kok is en van alles voor ons kookt dat onzichtbaar is. We krijgen onzichtbaar bestek, zij ziet het wel hoor maar wij niet, onzichtbare borden én duidelijke instructies: Het is heet hoor! Je moet blazen!! Ze komt later ook weer de boel afruimen en vergeet ook opa niet die aan een tafel zit bij de speeltoestellen. Zo grappig deze ontwikkelingsfase van kinderen! We genieten ervan.
Na de speeltuin weer richting de camping en
Bij de tent worden weer broodjes van de Spar gegeten en gaat Dex even slapen in zijn baby slaaptentje. Wat een handig ding. Lekker buiten, in de schaduw en slapen maar. Inmiddels is het een uur of twee en komen Jesper en Denice.
Het is vandaag lekker weer. Zonnig, niet te warm, beetje wind. Mooi weertje om het zwembadje te vullen met een paar emmers warm water. Dex en Airen vermaken zich er een poos in en we krijgen wederom weer te eten. Deze keer soep met ballen. Echte ballen deze keer. Wel van rubber, of plastic, of met een Nijntje erop, maar geen onzichtbare. Met de soeplepel en de juslepel uit de kombuis van Oude Willem, wordt de soep in emmertjes geschept en wij eten het op. En dat laatste is dan weer niet echt. Sorry.
Als het zwembad de interesse verliest, richt Dex de kombuis opnieuw in. Alle bordjes en kopjes eruit en dan er weer in en dat dan nog een keer of wat. Airen speelt ondertussen in haar campingbedje waarin een deurtje zit met rits. We hebben er al een paar keer een tentje van gemaakt. Het wordt wel erg warm in de tent dus het bedje maar buiten gezet. Het is gezellig en de middag vliegt voorbij.
Door de slapeloze nacht die Wendy had op het lekke luchtbed en Dex die het in deze periode van zijn leven het liefst de aandacht van zijn mama heeft, is Wendy erg moe en gaat wat eerder naar huis dan de bedoeling was. Om 17 uur zwaaien we haar uit.
We doen weinig noemenswaardig verder. Echt campinglife; beetje op de stoel zitten en kwebbelen waarbij ondertussen een frisje wordt weggeklokt.
Marcel maakt op de Skottel weer een Ratjetoe dat deze keer (alweer) op Nasi lijkt. Smaakt prima en met volle buiken kan de familie J. Stam weer op huis aan. Ze nemen Airen mee...
En toen we dus gisterenavond na het uitzwaaien, het afwassen en het orde op zaken stellen in de tent, op onze stoelen ploften, waren we uitgevloerd. Wat een heerlijke dagen hebben we gehad met Airen, met Wendy en Dex en vandaag ook met Jesper en Denice. We vinden het ook zó leuk om met de kleinkinderen een paar dagen te kamperen , dat we zelfs overwegen om volgend jaar niet alleen naar Zambia te gaan, maar speciaal voor een ‘kleinkinderenCampingLogeerPartij’ , Oude Willem een weekje op te zetten ergens in Nederland!

• 05 Augustus 2019 - 14:32

Peter:

Nou, vandaag in ieder geval weer energie genoeg om zo’n lap te schrijven. Leuk dat de hele club bij elkaar was met uitzondering van Linda. En rust nu nog maar een paar dagen uit want het zit er bijna weer op. Time Flighs when you have fun. Wij hadden weer een nuttig dagje.
    We moesten naar Hoorn, ja,ja ING naast de deur maar wij moesten naar Hoorn, om de hypotheek voor ons nieuwe huis te regelen. Was binnen een uurtje gepiept. Woensdag komt ons huis in de verkoop. Maar duimen dat het snel weg is.
    Daarna klein stukje postrondje in de buurt gelopen. Iets waar ik normaal 20 min. Over doe koste mij nu ruim een uur. Dat heb je als het mooi weer is en er een hoop buurvrouwtjes buiten zitten. Zelfs nog een quiz gehouden wie de meeste steegjes van Purmerend kent.
    De postbode was duidelijke winnaar.
    Nou, maak er nog een paar mooie dagen van.

Groeten van ons

• 06 Augustus 2019 - 19:34

Pien Hanou:

Wat een gezelligheid zeg!
    En jaaa , doén zo'n vakantietje voor de kinderen.
    Ik wilde dat ik óók eens een onzichtbare maaltijd at!
    De mijne zijn altijd zichtbaar!
    In íeder geval op mijn heupen!