Reuzenbellen en Vleeskaas. - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Reuzenbellen en Vleeskaas. - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Reuzenbellen en Vleeskaas.

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

03 Augustus 2019 | Nederland, Harfsen

Het is nu zaterdag 3 augustus, 23.00 uur.
Marcel, Airen, Wendy en Dex liggen al op stok. Ik geniet nog even van een wijntje onder de luifel van oude Willem terwijl het flikkerende vlammetje van mijn, veel te dure, Qazqa lamp model stormlamp, voor sfeerverlichting zorgt.
Gisteren wil ik maar gauw vergeten, maar ik schrijf er toch even over. Wat een regen zeg! In de ochtend viel het nog mee en heeft Airen nog lekker op het gras kunnen spelen. Er zijn weer heel wat reuzenbellen geblazen door oma, ik dus, terwijl Airen er steeds achteraan rent om ze stuk te prikken. Toen eenmaal de regenwolken ons bereikt hadden was er ook geen houwen meer aan, het kwam met bakken uit de lucht en het duurde uren en uren. Omdat het goed is dat het even flink regent, voor de natuur bedoel ik, hebben we er ons maar niet al te druk over gemaakt. Ik had voor Airen nog wel wat schatten in mijn kratjes liggen, zoals dierenstickers en insteekmozaik. De bak met een heel gemêleerd gezelschap aan poppetjes doet het ook steeds weer goed en hebben in de afgelopen dagen al meermalen, in allerlei opstellingen en met bijbehorende verhalen, op de tafel gestaan.
Uiteindelijk stopt het met regen om een uur of half 6. Pffft, ik wilde het niet maar ik was toch redelijk gaar geworden van zoveel nattigheid. Tijd om even naar het speeltuintje te lopen, met een theedoek, zodat Airen even kon schommelen zonder dat haar billetjes meteen zeik waren.
Als diner verkozen we deze keer een vette hap van de snackbar. Ik een dikke hamburger, Marcel een berenhap en Airen een Vleeskaas, dat is haar woord voor kaassouflee.
Guttegut, blij dat deze dag om was wat het weer betreft, want wat Airen betreft hebben we weer enorm genoten van het oma en opa zijn!

  • 04 Augustus 2019 - 08:08

    Peter:

    De verhuizing begint nu al serieuze vormen aan te nemen. Vrijdag afspraak gemaakt met hypotheekadviseur waar we maandag af terecht kunnen. Inmiddels Sebas al zijn spullen opgehaald. Ook weer 6 verhuisdozen minder alhoewel hij nog een boel heeft laten liggen.
    Gisteren was een dag met een gaatje en dat hebben we snel opgevuld. Ik zei tegen Herma zullen we even naar een keuken-en badkamerboer gaan. Nou, dat hoefde ik geen 2e keer te zeggen. Dacht dat kost wel een uurtje maar we bleken de hele middag kwijt te zijn.
    Maar wel een mooie keuken gescoored Raar eigenlijk, we moeten de woning nog officieel kopen maar hebben wel alvast een keuken. Wel in de overeenkomst onder voorbehoud laten optekenen. s’Avonds lekker Netflix filmpje gekeken met lekker whiskietje bij de hand

  • 06 Augustus 2019 - 19:24

    Pien Hanou:

    Jeetje, zo'n hele dag is wel naar ja..
    Maar goed, die dag is voorbij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 53808

Voorgaande reizen:

17 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Oude Willem in Oude Willem

20 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Harfsen

30 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Otterloo

22 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Zuid-Afrika 2017

21 April 2014 - 06 Mei 2014

Oeganda again!

09 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Oeganda 2013

30 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

zuid- Afrika 2012

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

New York

Landen bezocht: