Tondeuse, Snapchat, Wolkbreuk & kleinkind - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Tondeuse, Snapchat, Wolkbreuk & kleinkind - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Tondeuse, Snapchat, Wolkbreuk & kleinkind

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

31 Juli 2019 | Nederland, Harfsen

Vandaag kwam de kapper, met tondeuse maar zonder kapmantel, bij Oude Willem aan huis. Zij schoor de lange lokken van de schedel van Marcel terwijl ik foto’s maakte van het proces met de mogelijkheden van Snapchat. OMG! Marcel met een hoofddoekje, een haarband, een zuinig gezicht, een smoel als een breedbekkikker en met lange haren. Ik piste af en toe zowat in mijn broek van het lachen. De kapster kon er gelukkig ook smakelijk om lachen en heeft onze klandizie niet opgezegd. Bijkomstigheid; het is Erna die al jarenlang Marcels haren kortwiekt en laat die nou net hier bij ons op de camping staan!
De rest van de woensdag vulden we met een bezoekje aan Apeldoorn. Er was namelijk regen voorspeld en we wilden zulk weer niet tarten door te gaan fietsen of wandelen. In Apeldoorn gingen we al snel onze eigen weg want winkelen met 2 stellen is eigenlijk 3x niks. Na een uurtje geshop, waarin we voor Marcel nog een korte broek scoorden en een paar t-shirts, troffen we elkaar weer op het Raadhuisplein en streken neer onder een parasol die op het terras van Jules Verne stond. We kozen allemaal wat lekkers van de kaart en waren blij verrast zulke volle borden geserveerd te krijgen. Heerlijk eten en waar voor je geld. Over geld gesproken. We hadden net afgerekend toen het begon met regenen. Na de lange periode van mooi weer en droge dagen, een welkome afwisseling natuurlijk. Ware het niet dat het woord ‘regen’ niet echt de lading dekt, maar je meer moet denken aan het woord ‘wolkbreuk’. We zaten dan wel onder een parasol maar werden langzaamaan toch steeds meer ingesloten door de waterstroom. Dus maar naar het overdekte deel van het terras gevlucht. Een tafel met een paar heerlijke stoelen stond daar op ons te wachten en we hebben daar genoten van het uitzicht op mensen die eigenwijs onder de parasols bleven zitten en serveersters die een paar keer een blad vol glazen lieten vallen en inwendig vast en zeker liepen te vloeken op die k#t klanten die maar onder die parasols bleven zitten terwijl zij daardoor maar heen en weer moesten blijven rennen en inmiddels zeiknat waren van de wolkbreuk.
Het duurde een klein uurtje en toen begon de lucht weer wat op te klaren en durfden we het aan nog een uurtje te winkelen. P&E gingen links en wij gingen rechts. Voor Marcel was het uurtje winkelen voor de lunch, eigenlijk al genoeg geweest en toen ik een SoLow winkel tegenkwam waar ik graag rond loop te kijken wat er allemaal te halen valt, stelde ik hem voor dat hij vast naar de AH om de hoek zou gaan om boodschappen te doen. Dat idee stond hem wel aan. Zo hebben wij de taken goed verdeeld, toch?
Rond een uur of zes kwamen Jesper en Denice om Airen te brengen. Ze aten lekker een hapje Ratjetoe mee. Helaas was het weer nog steeds aan de natte kant en moesten we binnen in Oude Willem de tafel dekken. Omdat het campingleven grotendeels rond Oude Willem plaats heeft en omdat we helemaal niets doen aan huishoudelijk werk in Oude Willem, is het even een schuif, verplaats en gooi-maar-aan-de-kant klusje, voordat de tafel gedekt kan worden. Maar het is gelukt.
Airen kan niet wachten totdat Jesper en Denice weggaan en zij bij opa en oma mag slapen in de tent. Heerlijk om haar weer om ons heen te hebben! Natuurlijk heeft ze niet zoveel zin om naar bed te gaan, want alles is zo leuk, maar het boekje van Weltrusten Rupsje Nooit Genoeg en het slaapliedje dat mijn moeder vroeger altijd voor mij zong, is het toch gelukt haar in dromenland te krijgen.

  • 03 Augustus 2019 - 06:08

    Peter:

    En denken jullie nu echt dat het alleen in het zuiden van het land regende? Mooi niet. Ik moest gisteren mijn postwijk lopen, iets waar ik normaal gesproken in drie uur mee klaar ben. Gisteren heb ik door die buien de hele dag over gedaan. Prettige bijkomstigheid is wel dat je veel mensen spreek die staan te schuilen. Het vreemde aan al die mensen is dat ze allemaal over die regen lopen te ouwehoeren. Terwijl ik verwacht dat een gesprek van twee wildvreemde mensen toch over hele andere dingen kan gaan. Kleinkinderen die nat worden, voetbalwedstrijden die afgelast worden, niet doorgaande zeilwedstrijden of alleen maar de opmerking plaatsen, “goh, wat is het stil op straat”. Nee, een opmerking plaatsen in de trant van, “ ik hoop dat ik vandaag nog droog thuis kom, of ik hoop dat de boeren genoeg water hebben gekregen. Ook een goeie,” ik ben blij dat ik niet bij dat zebrapad stond want dat had ik door die voorbij rijdende auto ook zo nat als die mevrouw geweest.
    En zo ging het de hele dag door. En niet alleen op straat hoor. Kom je thuis zegt je vrouw als eerste als je binnen komt, “goed je voeten vegen anders wordt de vloer nat, direct erop gevolgd door, goh jij bent ook niet erg nat. Geen wonder als je net een paar uur hebt staan schuilen.wat een gezeik de hele dag over een paar druppels water. Hele leek gvd wel f Nederland door de zondvloed was getroffen.
    Gelukkig niet alleen maar kommer en kwel. s’Middag kwam ik Linda tegen. Als er dan toch nog een zonnetje was dan was zij het wel. Joh, wat is die meid lekker opgeknapt. Ik zei, je bent verliefd want je straalt helemaal. En dat klopte. Wat worden mensen mooi als ze verliefd zijn. Kunnen we niet altijd en eeuwig verliefd zijn? Zou de wereld toch een stuk gezelliger op worden. Nou, de zaterdag is begonnen, het is droog en we gaan er proberen een spetterende dag van te maken. Groeten

  • 06 Augustus 2019 - 19:21

    Pien Hanou:

    Ohh wat een natte toestand. Gelukkig geen onweer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 53837

Voorgaande reizen:

17 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Oude Willem in Oude Willem

20 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Harfsen

30 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Otterloo

22 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Zuid-Afrika 2017

21 April 2014 - 06 Mei 2014

Oeganda again!

09 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Oeganda 2013

30 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

zuid- Afrika 2012

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

New York

Landen bezocht: