Mademoiselle Piscine, tankini’s, Rutger & Ratjetoe - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Mademoiselle Piscine, tankini’s, Rutger & Ratjetoe - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Mademoiselle Piscine, tankini’s, Rutger & Ratjetoe

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 Juli 2019 | Nederland, Harfsen

Zaterdag 27 juli 2019, 11.05 uur, 28 graden, hoog in de bomen een klein briesje, hier en daar een wazig wolkje en zon zon zon....

Wat hèb ik de afgelopen dagen een plezier gehad van onze pas aangelegde en opgeblazen swimming pool. Mijn trouwe lezeres en creatieve geest Pien, verwelkomde haar als een nieuw lid van de familie: mademoiselle Piscine, de nicht van Madame Piche. Ik vind het geweldig en heb me de laatste dagen dus regelmatig laten omarmen door mademoiselle Piscine.
We hebben twee nachten van zo’n 28 graden achter de rug en na het hitterecord op 24 juli van 39.3 graden in Eindhoven is dat record een dag later alweer verbroken in Gilze-Rijen: 40.4 graden. Eigenlijk records waar we niet blij mee moeten zijn omdat het -denk ik- een signaal is dat de omstandigheden op onze aardbol niet meer in evenwicht zijn en de veroorzakers daarvan een intelligente diersoort op twee benen is: de mens. Hè! Dat ben ik bijvoorbeeld......
Donderdag heb ik ondanks de temperatuur en mijn sluimerende gedachtes dat ik toch ook eens wat minder moet bijdragen aan de opwarming van de aarde, de auto gepakt om een tweepersoonsluchtbed te gaan scoren. Als ik op de fiets gegaan zou zijn dan zou ik zelf te zeer opgewarmd raken en waarschijnlijk een hitte-shock oplopen. Toch maar de auto met airco gekozen dus.
Dankzij internet kon ik voordat ik op pad ging, al informeren bij in de buurt zittende campingwinkels of zij hetgeen ik zocht wel verkochten. En zo dus toch een klein beetje geprobeerd het brandstofverbruik te beperken. Pompidompidom..... :-D
In Eefde een nagelnieuw luchtbed aangeschaft waarop we de afgelopen twee nachten heerlijk hebben geslapen zonder extra oppompbeurten (sorry buren....) en halverwege het slaapritueel de plank van ons hemelbed te voelen. Vervolgens maar doorgereden naar een winkel waar ik mezelf in 20 tankini’s heb gehesen want in een zwembad met de naam mademoiselle Piscine kan je niet als ingesnoerde worst een duik nemen toch?!
Donderdagavond bij Ingeborg en Heiko, samen met Piet en Erna geborreld, gepuft en gezucht en gewacht op daling van de temperaturen, maar zoals ik al schreef, het bleef hangen op 28 graden.
Gisteren, vrijdag dus, niet veel meer gedaan dan hangen in onze 5 standenstoelen waarvan de zittingen beginnen aan te voelen als betonnen platen. In mijn tekendagboekje heb ik inmiddels wat oude herinneringen (lang leve de foto’s) in een getekend beeld omgezet, maar ik maak hier, ondanks dat ik denk dat er niets gebeurt, toch ook weer dingen mee die een tekening waard zijn. Zoals het bezoekje aan Jos van Bommel en onze aankomende reis naar Zambia, de hitterecords en het nieuws van het overlijden van Rutger Hauer. Ik ken Rutger niet persoonlijk natuurlijk maar het roept wel jeugdherinneringen op aan zwart-wit televisie en de legendarische kinderserie Floris. in 1969 uitgezonden en slechts 12 afleveringen. Toen was ik 10 jaar en werden we nog niet zo overspoeld met series en films als de kinderen van vandaag de dag. Dus Rutger heeft een plekje gekregen in mijn tekendagboek.
Door de hitte veranderen ook je etenstijden. We eten op de camping meestal al veel later dan dat we thuis doen, maar gisterenavond was het geloof ik al tegen 9 uur en eigenlijk nog steeds te warm om een hap klaar te maken. Maar uiteindelijk gaat je maag dan toch een beetje knorren en is de Skottel ontstoken. Marcel brouwde zijn oude vertrouwde gerecht ‘Ratjetoe’ we smulden ervan samen met de kroepoek en saté saus die P&E mee hadden genomen. Het leek wel een Indische rijsttafel zeg! Als toetje nog een potje klaverjassen en ook deze snikhete dag was ten einde.
On this vers moment zijn Marcel en P&E aan het fietsen. Ik heb besloten om deze uiting van activiteit over te slaan. Het is me nog steeds veel te heet en ik volg de adviezen op die ook door Martin Gaus worden gegeven als het om honden gaat: niet teveel lopen, natte handdoek in de nek en in de schaduw blijven.






  • 27 Juli 2019 - 10:25

    Pien Hanou:

    Oh, moeder wat was het heet he?
    Pfffffff ( dit geluid is niet je nieuwe luchtbed dat aan het leeglopen is)
    Gelukkig is het nu wat minder

  • 27 Juli 2019 - 13:06

    Peter:

    Mooi stukje maar mijn vinger glijd door de warmte van de toetsen. En om die vinger iedere keer in een ijsbak te stoppen alvorens verder te gaan gaat mij wat te ver.
    Zweet ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 53832

Voorgaande reizen:

17 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Oude Willem in Oude Willem

20 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Harfsen

30 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Otterloo

22 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Zuid-Afrika 2017

21 April 2014 - 06 Mei 2014

Oeganda again!

09 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Oeganda 2013

30 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

zuid- Afrika 2012

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

New York

Landen bezocht: