Wandelroute, privé zwembad, Oranje weer en Zambia - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Wandelroute, privé zwembad, Oranje weer en Zambia - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Wandelroute, privé zwembad, Oranje weer en Zambia

Door: Karin Stam

Blijf op de hoogte en volg Karin

24 Juli 2019 | Nederland, Harfsen

Het is nu woensdag 24 juli, 22.59 uur en ik schat dat het nog zo’n 23 graden is hier om me heen.
Vandaag zijn er records gebroken! Hitterecords!
Het oude record stond op 38,6 graden, gemeten in Warnsveld anno 1944. Maar vanaf vandaag is er een nieuw record gevestigd. Het was nog een ‘hete’ strijd tussen Gilze-rijen, het Limburgse Ell en Eindhoven, waarbij Eindhoven als winnaar uit de bus kwam met 39.3 graden schoon aan de haak. Nou ben ik sowieso al niet zo van wedstrijdjes, maar deze hitte recordstrijd is al helemaal niet aan mij besteed. Ik verander van die hoge temperaturen in een inactief en energieloos stukje vlees dat zich in een badpak hijst (dat eigenlijk niet meer past, maar omdat ik het nooit draag, koop ik al jaren geen nieuwe.....) niet meer vooruit te branden is en de hele dag bezig is met schaduw en verkoeling zoeken zonder dat dat moeite kost (liefst heb ik dus momenteel bij ons paleisje een lakei die dat voor me doet. Maar die heb ik nog niet gevonden).
Gisteren was het ook al een aardig warme dag en kon ik me een beetje voorbereiden op het ‘Oranje’ weer dat voorspeld is. Want ja, na het gele weer van afgelopen zaterdag, is nu het oranje weer aan de beurt. Toen is het gele weer aan ons voorbij gegaan, maar toch wil ik niet eigenwijs zijn en er vanuit gaan dat het oranje weer ook aan ons voorbij zal gaan, dus toch maar enige voorbereiding getroffen.
Ik bedacht me, dat ons paleis Oude Willem, met haar hemelbed, het koninklijk toilet (madame Piche) en de private parking, nog een belangrijk item mistte om echt indruk te maken op de upperclass: Een zwembad!
En waarachtig. Ik vond er nog een in de kelder van Oude Willem! Met zorg het zwembad opgepompt, gestationeerd op een schitterende plek op het gazon, met uitzicht over de groene zoden en tot slot gevuld met koel helder water. Laat de hitte maar komen!
En Och, wat heerlijk om gisteren na de niet gevonden paden van een wandeltocht, een frisse duik te nemen in ons privé zwembad! Daarna met je natte en beetje te kleine badpak neerstrijken op je 5 standenstoel waarover een handdoek gedrapeerd ligt en je bent voor het eerste uur verschoont van oververhitting. Ideaal zo’n eigen zwembad al is de afmeting maar 1.50 bij 80 cm. De koning te rijk ben ik ermee!
Het voordeel van paleis Oude Willem met deze temperaturen is dat het in de nacht heerlijk koel is om in te slapen. Er blijft geen warmte hangen in het hemelbed. We slapen dus als een blok, ware het niet dat de bedplank niet waterpas blijkt te staan en het luchtbed steeds, voordat de nacht om is, half is leeggelopen. Zolang je er dan samen op ligt dan gaat het nog, maar als Marcel opstaat en ik nog even blijf door snoezelen, voel ik mijn derrière naar de plank onder het luchtbed zakken. Lijkt de prinses op de erwt wel zeg! Ai! Ik heb ook al sinds nacht 1 het gevoel dat ik mijn bed uitrol en mezelf moet tegenhouden..... En toen ik vanmiddag eens checkte met de waterpas, bleek dat Oude Willem prima waterpas stond, maar de bedplank niet. Inmiddels dit euvel opgelost met een grote wig en wat spierkracht.
Vandaag (woensdag) hadden we om 11 uur een afspraak in Apeldoorn om onze vakantie van 2020 (!!!) te bespreken. Onze reisadviseur en organisator van onze Zuid-Afrikareizen Jos van Bommel, had iets leuks in de aanbieding en we wilden daarover wel wat meer informatie. Want, hoe vervelend ook, volgend jaar zal Oude Willem in haar stalletje blijven omdat onze spaarpot het dan weer toelaat een verre reis te maken!!! Dan heb ik ECHT weer wat te melden op waarbenjij.nu i.p.v. dat gezever wat ik nu doe ;-). En ik kan jullie melden, vers van de pers, dat in 2020 mijn vakantieverhalen zich zullen afspelen in:
ZAMBIA!
We hebben er nu al zin in!!!!!!
Na het kletsen en dromen over de reis van volgend jaar zijn we afgereisd naar een crea winkel om wat aquarelpotloden te scoren, want het tekendagboekje heeft nog wat kleurtjes nodig en ook maar meteen de AH in Apeldoorn bezocht om voer te halen voor vandaag en morgen.
Weer terug bij Oude Willem om een uur of drie en WAT WAS HET HEET ZEG!! Je zou het liefst in je auto met airco willen blijven rondrijden! Over hitterecords had ik het al gehad toch? Dat dus. Zo heet!
Wat geweldig toch dat Oude Willem sinds gisteren gezegend is met een zwembad, al was de watertemperatuur wel gestegen tot die van een subtropisch zwemparadijs.... Een paar emmers koud water erbij en mijn persoontje kon weer een heerlijke duik nemen in mijn iets te strakke badpak. Maak allemaal niet uit:
Ik ben nog steeds ‘ de koning te rijk’ hier!


  • 25 Juli 2019 - 13:12

    Pien Hanou:

    In íeder geval kunnen jullie vast in de stemming raken door de Zambiaanse temperaturen hier.
    Nu nog het avondeten overslaan en je waant je compleet in Afrika ;) Dan past je Natpak ook beter misschien..;)
    Dus madamme Piche heeft haar nicht te logeren?
    Mademoiselle Piscine? Gezellig hoor!

  • 25 Juli 2019 - 18:09

    Peter:

    Topstukje. Verheug me op de foto van jou in badpak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 53759

Voorgaande reizen:

17 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Oude Willem in Oude Willem

20 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Harfsen

30 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Otterloo

22 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Zuid-Afrika 2017

21 April 2014 - 06 Mei 2014

Oeganda again!

09 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Oeganda 2013

30 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

zuid- Afrika 2012

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

New York

Landen bezocht: