Dag 10 Cruyff en vrijwilligers - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Dag 10 Cruyff en vrijwilligers - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Dag 10 Cruyff en vrijwilligers

Blijf op de hoogte en volg Karin

27 Juli 2020 | Nederland, Oude Willem

 Dag 10 Cruyff en vrijwilligers

Het plan van de dag was weer even een stuk te gaan fietsen voordat onze billen het zadel weer ontwend zijn.  Maar regen gooide roet in het eten en deed ons veel langer bij Oude Willem blijven dan de bedoeling was.  We lummelen dan maar wat aan. Marcel leest nog steeds in zijn 639 pagina’s tellende Cruyff boek en ik zit momenteel veel met mijn neus in mijn mobieltje, maar dat praat ik meteen even goed. Ik ben met creatieve processen bezig! Maar ook met serieuzere zaken!

Bijvoorbeeld: mailen naar museum de Proefkolonie omdat wij gisteren over het hoofd hebben gezien dat er ook een schooltje en een huisje te bezoeken was. Moest je wel iets extra’s voor betalen, maar dat hadden we er graag voor over gehad.  Waarom heeft de medewerkster achter de balie mij niet even attent gemaakt op de mogelijkheid? (P e i n z e n d  g e z i c h t j e). 

Als we dit vergeten items alsnog willen bezoeken, moeten we dan weer een museumticket voor kopen? Daar ging mijn mailtje dus over en ik gaf meteen de tip dat de medewerkers even vragen of mensen belangstelling hebben om het huisje en schooltje te bezoeken.  Ik kreeg na een paar uurtjes al een mailtje terug.  

Gelukkig!  Ja! We kunnen alsnog een bezoekje brengen aan de vergeten items en hoeven dan alleen het extra ticket a 2.50 te betalen.  Kijk dat was goed nieuws!

De medewerkster die de mail naar mij getypt had was geloof ik niet zo blij met mijn tip ( m o n d  v a l t  o p e n).  Ze nam het op voor de medewerkers , die allemaal vrijwilliger zijn ( d u i m). Zij geven toch écht goede informatie aan de mensen, en óók over de mogelijkheid voor een bezoek aan het huisje/schooltje, gezien het aantal tickets dat zij verkochten!  Ik heb maar netjes terug gemaild dat ik het vrijwilligerswerk zeer waardeer en dat men het dan misschien gisteren even vergeten is te vermelden.  Evenals ze vergaten te vermelden dat je een mondkapje op moest in de tram en je die daar kon kopen voor een euro.  Toen ik ernaar vroeg, riep de vrijwilligster andere mensen terug om ze erop te attenderen. Was ze namelijk even vergeten. Dat laatste heb ik maar niet in de mail gezet (k n i p o o g m e t t o n g u i t d e m o n d). Dat was dus de serieuzere zaak waar ik vandaag mee bezig was.

Het creatieve proces op mijn mobieltje gebeurt met de foto’s. De foto’s verbeteren qua kleur, uitsnijden, een filtertje erover of niet, collages maken en een woord of tekstje verzinnen.  Er gaat meer tijd in zitten dan je denkt, maar ach, ik heb de tijd en geen zin in tekenen of een boek lezen.   Ik speur ook het fb af bij iphone fotografie groepen. Daar doe ik regelmatig leuke tips op. 

De verslagen voor waarbenjij.nu schrijf ik op mijn ipad waaraan ik een toetsenbordje heb gekoppeld.  Heb ooit mijn Scheidegger tienvingerblindtypediploma gehaald toen ik 16 was en daar nog steeds profijt van. 

Het regende dus en het waaide flink. Door flink te lummelen en een douche te nemen was het inmiddels lunchtijd.  Plan was en picknick tijdens de fietstocht, maar werd nu een picknick onder Oude Willems luifeltje.

Gelukkig stopte het uiteindelijk ook met regenen en zijn we nog een uurtje gaan lopen in de omgeving van de camping. Had ik al gezegd dat het hier prachtig is?  De tocht maar niet te lang gemaakt, want mijn lijf houdt het lopen nog niet zo lang vol, we hadden beter kunnen gaan fietsen.  ( i k  l i g  i n  e e n  d e u k g e z i c h t j e)

Marcels Ratjetoe had vandaag Italiaanse slierten, ik ben daar niet zo gek op, maar ik eet het netjes op. Zo is ze die prinses! ( b l o z e n d  g e z i c h t j e)

Nu de koffie net op en we zien dat de hemel weer betrekt. Morgen hopelijk een zonniger dag met minder wind en zonder regen, want dan gaan we fietsen naar het huisje en het schooltje. ( f l u i t e n d  m o n d j e)√


  • 27 Juli 2020 - 23:32

    Pien:

    Goed dagje
    Ik vind het maar knap dat je met zo weinig middelen je vakantie kunt genieten
    En een dag niet douchen zou ik écht vreselijk vinden ;)
    Een luxepoes ben ik dus

  • 29 Juli 2020 - 14:48

    Tine:

    Het is inderdaad schitterend in de omgeving van Oude Willem. Gisteren hebben we gefietst vanaf het Buitencentrum Drents,-friese wold. Toen zagen we ineens op een bord Oude Willem.
    Vandaag vanuit Oldebercoop gefietst,flink toertje ong.50 km. Heel ander landschap,ook mooi ! Nog veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 53759

Voorgaande reizen:

17 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Oude Willem in Oude Willem

20 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Harfsen

30 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Otterloo

22 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Zuid-Afrika 2017

21 April 2014 - 06 Mei 2014

Oeganda again!

09 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Oeganda 2013

30 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

zuid- Afrika 2012

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

New York

Landen bezocht: