Dag 14. Zomaar zon & mademoiselle Piscine - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Dag 14. Zomaar zon & mademoiselle Piscine - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Dag 14. Zomaar zon & mademoiselle Piscine

Blijf op de hoogte en volg Karin

31 Juli 2020 | Nederland, Oude Willem

Och wat heb ik heerlijk geslapen! In een gewoon bed, in een gewoon huisje, zonder het ijskoud te hebben!  En ‘s morgens gewoon even lekker een heerlijke douche zonder gedoe in een hokje met een te klein bankje  en te weinig haakjes voor je spullen.

Jesper was al vroeg opgestaan om een heerlijk ontbijtje te maken. Echt een aardje naar zzijn vaartje.  Ik klaag niet.

Na het ontbijt is het tijd om de auto weer vol te laden, deze keer ook met Airen’s spullen, en de fietsen weer op de fietsendrager te zetten. We zetten ze weer extra goed vast met de spanband. Check, check en dubbelcheck!  Het vertrouwen in deze fietsendrager is toch een beetje weg.  Airen laat nog even weten dat het hier (het vakantiepark) veeel leuker is als opa en oma er ook zijn. Kijk, dat horen wij graag!   Denice vertelde dat Airen al wekenlang aan iedereen vertelt dat papa en mama maar 1 keer op vakantie gaan en zij 2 keer!!  Jazeker, want Jesper, Denice en Joah gaan naar huis maar Airen gaat met ons mee! ( p a r t y t i m e )

Het is een kleine anderhalf uur rijden en het eerste half uur is Airen weer lekker aan het zingen. Zo gezellig. Oma zingt lekker mee hoor, al wil Airen dat niet altijd hebben.  Ze verzint ook zelf liedjes en ik heb een cd in mijn auto zitten ( al 1.5 jaar dezelfde) waarop het langzalzeleven wordt gespeeld. We zingen dan altijd voor iedereen in de familie even lang zal hij leven. Zo ook deze reis.  Maar op een geven moment valt ze lekker in slaap en wordt pas wakker als we bij Diever zijn om even boodschappen te doen.

Met een kar vol rijden we naar de camping. Airen is weer helemaal blij als ze de Oude Willem weer ziet!  Het is vandaag prachtig weer, heet zelfs, maar ondanks dat het dus binnen de wanden van Oude Willem bloédheet is, wil Airen lekker in de tent spelen.  Op een gegeven moment toch maar naar buiten verhuist.  Ik heb ook mademoiselle Piscine uit haar rustdoos gehaald. Even aan de pomp gelegd en we konden lekker even zwemmen in dit mini badje.  Airen waste lekker ijn haren en kamde ze langurig met een harkje.

Om een uur of drie kwamen Peter & Herma. Ze hadden voor Airen en Dex een cadeautje mee. Dex was er nog niet, maar Airen kon het cadeautje meteen uitpakken.  Een kapperwinkeltje met klei.  Helaas letten Herma en ik niet goed op hoe de kappersstoel in elkaar moest waardaar we daarna een half uur hebben moeten pielen om de fout te herstellen.  Maar uiteindelijk is het geluk en kon Airen aan de kapsels beginnen.

Wendy, Louis & Dex hadden er eigenlijk allang moeten zijn, maar kwamen veel later omdat Wendy’s autosleutel was afgebroken en Louis ( die met de motor is) weer terug naar huis moest om de reservesleutel te halen. Heel vervelend allemaal, maar gelukkig is iedereen uiteindelijk veilig op de camping beland.

Airen en Dex hebben elkaar meteen weer gevonden en nu kwam het ook heel goed uit dat onze Oude Willem op plek 4 staat en in zijn achtertuintje de zandbak en de schommels heeft staan. Er werd al flink van gebruik gemaakt terwijl de oudjes lekker aan een frisje of een wijntje zaten met een knabbeltje erbij.

Het cadeautje dat Dex van Peter en Herma kreeg, was ook een schot in de roos, want Dex en Airen speelden een tijdlang met de houten etenswaren die je met een mes kon ‘snijden’.

Deze avond hebben we extra lekkere Ratjetoe! Marcel maakte nasi en Herma had thuis Rendang gemaakt en ingevroren mee genomen. In middels was het ontdooid dus konden we er lekker van smullen.

Als het eenmaal een beetje kindertjes bedtijd wordt en Dex eigenlijk wel heel moe is, is het nog erg warm in de tent en slapen lukt echt nog niet.  We wachten gewoon totdat het koeler wordt en Airen en Dex spelen samen nog een tijd in de zandbak, met de schommels, met het houten eten en alles waarvan ik vergeet het op te noemen.  Ik heb Dex’ bedje open gezet zodat hij er zelf in kan gaan als hij aan slapen toe is.  Om

Kwart voor 10 zitten ze beiden bij opa op schoot te schateren omdat die weer eens gek doet en 10 minuten later ligt Dex in bed en valt snel in slaap.  Airen volgt niet veel later.

Wij zijn inmiddels best wel moe van deze leuke en warme dag! De eerste die we meemaken hier in Oude Willem.  En het moet gezegd worden; als het zo warm is, dan is de stand van Oude Willem precies goed, want dan hebben we extra veel schaduw.

• 02 Augustus 2020 - 15:21

Peter:

Was een leuke middag. Lekker in de schaduw met wijntje erbij en daarna lekker gegeten dankzij onze 2 koks. Kinderen heel leuk met elkaar en het speelgoed gespeeld.
    Groetjes

• 02 Augustus 2020 - 17:30

Lysbeth Kerkhof:

Heerlijke dag! Ik heb een tip voor het douchegedoe(gezichtje met stoom uit neusgaten): ik heb een grote zwarte jurk(soort kaftan) die ik aantrek om naar de douche te gaan....vervolgens lekker douchen....beetje afdrogen....zwarte jurk aan over mijn blote niksie....en naar de tent om in alle rust aan te kleden, föhnen en optutten...werkt geweldig (hartje uitroepteken)

• 09 Augustus 2020 - 15:30

Pien:

Gezellig hoor en idd een hele drukte na alle rust