Dag 15. Nachtbraken en kaboutermutsjes - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Dag 15. Nachtbraken en kaboutermutsjes - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Dag 15. Nachtbraken en kaboutermutsjes

Blijf op de hoogte en volg Karin

01 Augustus 2020 | Nederland, Oude Willem

Wat was het de afgelopen nacht lekker warm zeg! Airen en Dex hebben een koffer vol met berenvelletjes en oorwarmertjes mee omdat ik had gewaarschuwd voor de kou, maar dat was deze nacht helemaal niet nodig. De nacht werd wel gebroken doordat Dex wakker schrok en het even moeilijk vond om weer te gaan liggen in zijn campingbedje en zich over te geven aan de slaap. Er zat niks anders op dan ervoor te zorgen dat hij toch weer in slaap zou komen, niet alleen voor zichzelf, maar zeker ook voor de campinggasten om ons heen en onszelf natuurlijk. Marcel mocht in mijn zelfgemaakte, geweldige bed gaan liggen en ik dook met Dex in de bedstee van Oude Willem. Gelukkig werd hij daar rustig van en na nog wat gesputter viel hij naast me in slaap. Ook wel weer heerlijk zo’n kindje naast je in bed dat zich helemaal veilig bij je voelt.

Om 6.45 uur vond hij het wel welletjes en werd wakker. Dex is ook meteen helemaal wakker en pogingen om hem nog tot wat doezelen te verleiden waren tevergeefs. Dus hopla, oma het bed uit, koppie thee zetten en warme melk voor Dex. Airen was inmiddels ook wakker geworden van zoveel kabaal. Afijn. Om 7 uur ‘s morgens zaten ze met zijn tweetjes al op de schommels en speelden ze in de zandbak.

Wat hebben we toch een leuk stel kleinkinderen! Ze kunnen het heel goed met elkaar vinden en er is geen gedoe tussen die twee. Wat een rijkdom toch! Dat nachtelijke gedoe en dat vroege opstaan is natuurlijk wat minder, maar we genieten allebei met volle teugen van deze twee mensjes.

We rommelen de hele ochtend maar wat aan. Er worden bellen geblazen, gespoten met de waterpistolen, gespeeld in de bedjes en gekleurd maar vooral veel geschommeld en in het zand gespeeld. Dex ziet er dan ook inmiddels uit als het zandmannetje, want het heeft vannacht geregend, dus droog is het zand niet.

Om een uur of 11 taait Dex af. Hij gaat zelf in zijn bedje liggen en sluit de luikjes voor een kleine twee uurtjes. Als hij weer in het land der wakkeren is, wordt het tijd om wat crackertjes en broodjes te verorberen en op de pedalen te stappen voordat de dag om is.

We nemen een fietsroute die we al eerder reden en waarvan we weten dat die ons zal leiden naar Appelscha waar we een leuke speelweide hebben gezien en veel kaboutertjes hebben zien lopen. Airen valt al snel in slaap achterop de fiets. Dex zit bij mij achterop en heeft het reuze naar zijn zin. Hij ziet al meteen een eekhoorn en de eerste kilometers blijft hij eekhoorns spotten. Eekhoorn oma! Zo grappig. Hij is het die vandaag ook lekker aan het zingen is. Zag twee beren, in allerlei varianten en kabouter spillebeen. Airen slaapt door alles heen.

Het is best wel een stukkie fietsen en ondanks dat we hier nu al twee weken gefietst hebben zijn de billen toch nog steeds niet helemaal ongevoelig voor het zadel. Zo lief dat Dex me regelmatig aanmoedigde en zegt: We zijn er bijna oma!

Bij het buitencentrum even een route gehaald en met een geweldige mooie rode kaboutermuts op beginnen Airen en Dex met het speuren naar de kaboutertjes. Ze hebben er samen veel lol in en lopen de hele route zonder te mopperen helemaal zelf. Dex wil af en toe wel even gedragen worden, maar daar zijn we niet aan begonnen, dus ook hij heeft alles zelf gelopen en geen centje pijn hoor. Lukte prima.

De tocht eindigde bij de speelweide en daar zijn we ook nog lekker een poosje blijven hangen. Maar dan is het toch tijd om weer verder te gaan en nemen lekker een ijsje bij het buitencentrum voordat we de fietsroute vervolgen die ons terug naar de camping zal brengen en waar ik echt uitgevloerd aankwam. De gedachte om toch maar eens te gaan sparen voor een ebike begint toch wel ernstige vormen aan te nemen. Al die kleine verschrikkelijke duintjes die je hier hebt kan ik haast niet meer bedwingen op mijn windtegen fiets.

Eenmaal bij de tent plof ik dus neer op mijn stoel en zet die zo dat ik de kids kan zien terwijl zij in de zandbak spelen en schommelen. We eten een echte kindermaaltijd: Ratjetoe met vissticks.

Volgende uitdaging van deze dag is het douchen van onze twee lieverds. Het is in de tent momenteel met al die tassen en koffertjes extra een lichtelijke bende en zoeken naar wat ik nodig heb kost nogal wat tijd. Maar het is zoals altijd toch weer gelukt.

Ik neem Dex voor mijn rekening en Marcel zorgt dat Airen een douche neemt. Zó, ze zijn weer frist en fruitig. Dex heeft even wat tijd nodig om zich over te geven aan de slaap, maar het lukt uiteindelijk toch. Airen ligt er wat later in en is al gauw vertrokken.

Laten we hopen dat de aankomende nacht voor Dex een doorhalertje is zodat ook wij lekker een kunnen slapen.

Het was een vermoeiende maar heel erg leuke dag en we voelen ons de koning te rijk met onze kleinkinderen!

En nu is het toch alweer 23 uur, volle maan en het wordt wat frisjes. Ik zit wel nog steeds onder het luifeltje van Oude Willem en met maar 1 (!) vest aan, dus ik mag niet klagen. Zo maar eens mijn tandjes gaan poetsen en onder de wol want morgen hebben we weer verse energie nodig !


  • 02 Augustus 2020 - 09:36

    Tine :

    Helemaal gelijk Karin,kleinkinderen zijn een zegen! Wij gaan morgen een midweek met die van ons op stap,de papa's en mama's mogen ook mee! Dat wordt ook heerlijk genieten . Enig de foto's van het kaboutergebeuren. Geniet nog verder !(-:

  • 09 Augustus 2020 - 15:35

    Pien:

    Kleinkinderen lijken mij gewedig maar idd het vroege ostaan kan mij gestolen worden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 53697

Voorgaande reizen:

17 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Oude Willem in Oude Willem

20 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Harfsen

30 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Otterloo

22 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Zuid-Afrika 2017

21 April 2014 - 06 Mei 2014

Oeganda again!

09 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Oeganda 2013

30 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

zuid- Afrika 2012

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

New York

Landen bezocht: