Dag 16. Pyjamadag - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Dag 16. Pyjamadag - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Dag 16. Pyjamadag

Blijf op de hoogte en volg Karin

02 Augustus 2020 | Nederland, Oude Willem

Afgelopen nacht ben ik weer met Dex in het hemelbed van Oude Willem beland en om een uur of half 8 werd hij langzaam steeds wakkerder. Om 8 uur opgestaan met zijn allen, want iedereen was inmiddels uit dromenland ontwaakt.

We hadden geen plannen vandaag en hielden grotendeels een pyjama-dag.

In pyjama op de schommel, in de zandbak, om de beurt reuzen bellen blazen terwijl de ander ze stuk klapt, kleuren in Airen’s kleurboek ( ja, ook Dex mag in haar kleurboek) , gek doen met opa, kleien met de klei en de tent vol glitters strooien en rustig een uur spelen op een kleed op het gras met de playmobile. Dex gaat in de loop van de ochtend zelf zijn bedje in om te slapen en in de middag neemt hij ook nog even een chill momentje. Heerlijk toch het campingleven! We kleden ons pas aan vlak voordat Louis en Wendy komen en dat was een uur of vier.

Louis moet bijtijds op zijn motor weer terug naar Purmerend, dus we eten vroeg. Marcel heeft weer een hele berg Ratjetoe gemaakt met sliertjes en als toetje kiezen we een ijsje van de ijskaart van de camping. Als ook dat naar binnen is gegleden sjeest Louis terug naar Purmerend. Voor Dex is het inmiddels allemaal wel een beetje veel geworden. Twee dagen zonder papa en mama maar veel plezier met Airen, opa en oma eisen zijn tol. Hij is een beetje op en mama moet alle zeilen bijzetten. Zelfs douchen lukt niet meer, dus dat moet morgen maar. Airen is nog wel even lekker onder de douche geweest en mocht alweeeer haar pyjama aan! Laat dat nou net haar lievelingskleding zijn! Er wordt nog druk gekleurd in het kleurboek en met wat moeite lukt het uiteindelijk om Dex in slaap te krijgen en kon ook Airen de slaap gaan vatten.

Wendy loopt nog even een rondje hier in de omgeving en daarna genieten we van een spelletje Yathzee, wat kaasjes en een wijntje.

Lekker kort vandaag mijn verhaal.

( Ik schrijf het dan ook een dag later omdat ik gisteren, ondanks pyjamadag, uitgeteld was)

• 04 Augustus 2020 - 14:24

Peter:

Wat heerlijk dat ze zo goed met elkaar kunnen spelen.

• 09 Augustus 2020 - 15:37

Pien:

Ja, van nietsdoen word je moe! :)