Dag 3 Het zijn net hyena’s! - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Dag 3 Het zijn net hyena’s! - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Dag 3 Het zijn net hyena’s!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

20 Juli 2020 | Nederland, Oude Willem

Dag 3 Het lijken wel hyena’s

WAT HAD IK EEN GEWELDIGE NACHT IN MIJN ZELFGEMAAKTE ALTERNATIEVE BEDJE!!!!! Alle moeite en de excursie naar de Action waren niet voor niets geweest!!! Nu zie ik met een gerust hart het verdere verblijf in Oude Willem tegemoet! En ja..... Ik heb even geen man die op mijn rug kan kriebelen in de nacht, zoals een lezer zich afvroeg. Maar dat neem ik graag op (Action) de koop toe! (F l ui t e n d m o n d j e)
Het ontbijt was paleis waardig! Harde bolletjes te kust en te keur, een koel kuipje margarine, twee soorten vleeswaren en een stuk MilnerKaas lagen te wachten om door ons verorbert te worden. Hoe deze lekkernijen op tafel zijn verschenen laat zich raden. Vast een lakei die even naar het dorp geweest is...... k n i p o o g
Het is bewolkt vandaag met af en toe zon. Als die zon zich niet laat zien is het meteen 9 graden kouder. Vessie-aan-vessie-uit-weer dus!
De knooppuntenapp wordt na het ontbijt weer op mijn mobiele vriendin gezet. Er liggen nog allerlei kaarten van deze omgeving in de kelders van Oude Willem en dat vergemakkelijkt het invoeren van de knooppuntcijfers. We maken het ons vandaag niet te moeilijk, want we zijn in het dagelijks leven geen regelmatige fietsers, dus onze billen hebben het altijd even moeilijk aan het begin van een fietsvakantie.
Als de banden van onze stalen rossen weer zijn opgepompt stijgen we op en gaan er vandoor!
Fietsen (of lopen) door een bos vind ik altijd heerlijk. De wind door je haren, de heerlijke geur van dennen en de geluiden van tegenliggers die je groeten. Niet iedereen doet dat hoor. Maar wel als wij de eerste zijn, dan doen zij het ook. Net apen! En zo ben ik dan toch weer een beetje in Afrika!
Het is duidelijk dat men hier in de omgeving druk bezig is om het voor de fietsers zo comfortabel mogelijk te maken. Langzaam aan zijn ze de schelpenpaadjes aan het vervangen voor betonnen paden. We komen deze dus beiden tegen. Ondanks dat het beton fijner fietst, vind ik de schelpenpaadjes leuker. Lekker smal en het knarst zo leuk!
Onderweg doen stoppen we even bij een prachtig ven. Daar zijn er hier veel van. Ik besluit om dan maar meteen mijn eerste spoor in het bos achter te laten. Er zullen er de komende weken vast meerdere volgen. (S c h a t e r e n d g e z i c h t j e ) Ik ben overigens niet de enige die aan territoriumdrift doet, het ligt hier vol met stukjes wc papier ( k a k )
Onderweg stappen we meerdere keren van onze rossen om foto’s te maken van de mooie dingen om ons heen. Ik heb een leuke plantenapp gevonden waarmee je d.m.v. Een foto je plant of bloem kan laten determineren. Een heel veld vol met het gele Jacobskruiskruid en het eveneens gele Klein streepzand. Het veld vol met witte bloemen met een geel hart blijkt allemaal Echte kamille te zijn! Nou ja zeg! Ik kan er de rest van mijn leven thee van zetten! Zoveel!
Ik had de route zo uitgestippeld dat we Diever zouden passeren om daar even wat te eten. ( m e s e n v o r k j e). Bij het kerkplein vonden we een plekje op het terras van KeerNpunt. Alles keurig geregeld volgens de RIVM richtlijnen. Er werd ook streng op toegezien, want bevriende stellen mochten niet met vier aan een tafel, maar wel aan twee aparte tafels die een stukje uit elkaar staan. Blijft toch vreemd die regels. Zo zitten ze nog samen in de auto en op het terras mag je niet bij elkaar zitten....
Na een broodje Hunnebed (twee boterhammen met twee gehaktballen) en een broodje Hawaï, springen we weer monter op het zadel om de kortste weg naar huis te nemen.
Om te fietsen was het heerlijk weer. Jasje uit en trappen maar. Maar bij ons paleis was het winderig en zelfs koud. De zon had moeite om langere tijd door de wolken heen te breken. Mooi tijd om eens even leuke collage’s te maken van de foto’s die ik had gemaakt.
Na onze Ratjetoe maaltijd van vandaag, werden we getrakteerd op Afrikaanse taferelen. We waren getuige van een slachting door een vogel waarvan je niet had gedacht dat het zo’n brute roofvogel zou zijn! De merel! Al een paar dagen trippelt deze hier door de grassprieten. Er steken wat weerbarstige veertjes uit zijn rug, waardoor wij hem herkennen uit duizenden. Deze schattige merel trekt zonder pardon de wormen uit de grond en doet zich eraan te goed, maar vandaag had hij een mega vangst! Een slak! Hij pikte keer op keer in het lekkere zachte slakkenvlees waardoor het slakkenhuis omhoog wipte en weer neerviel. De merel en de arme slak, legden zo een hele weg af. Oef....het duurt wel ff voordat zo’n merel zo’n huisje heeft geleegd. Terwijl de merel zich tegoed doet aan dit vleesmaaltje komen er tot mijn verbazing steeds meer mussen! Zij trippelen achter de Merel aan. Waarschijnlijk in de hoop dat er wat voor hen achterblijft. Het lijken wel hyena’s!!! Ze hadden overigens pech. De merel deelde niets!
Tja, Afrika in het klein hier ! (P e i n z e n d g e z i c h t j e )

  • 21 Juli 2020 - 06:38

    Lysbeth Kerkhof:

    FIjn dat je lekker hebt geslapen ! En ik herken de omgeving waar je bent aha, toch zo’n 9 jaar gewoond.....

  • 21 Juli 2020 - 14:38

    Peter:

    Mooi dat je goed geslapen hebt. Voor Marcel ook belangrijk want het schijnt dat je van slecht slapen behoorlijk chagerijnig kunt worden. Wat een geluk voor hem. Hier was het gisteren heerlijk maar vreemd weer. Warm/fris. Vandaag hetzelfde. Hier een invasie van zeemeeuwen. Het lijken wel bommenwerpers. Vanaf balkon spectaculair gezicht. Hier in Purmerend hebben de slagers het goed geregeld, maar niet heus. Allemaal tegelijk op vakantie. Dus ik heb een heel eind gefietst om aan een pondje gehakt te komen. Uiteindelijk bij Brouwer op de Padjedijk geslaagd. Bij de AH komen we niet meer voor een goed stukje vlees. Ook is onze nieuwe soundbar bezorgd. Gaan we zondag met broertje Jaap instaleren. Moet wel met z’n tweeen want de tv is behoorlijk zwaar. Ook weer doosje wijn bezorgd die we vanavond maar even gaan uitproberen. Via Sovendus krijgen we eens in de 2 weken kortingsbonnen van eur 20 dus die besteden we bij de Wijnbeurs. Die hebben heerlijke wijnen. Nou, ik vind het wel weer mooi zo. Ik moet uiteindelijk nog hard werken want ik heb geen vakantie

  • 21 Juli 2020 - 21:48

    Pien:

    Fijn dat je bedje zo lekker is.
    En ja , zelfs in Nederland is het soms een ware Jungle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 53724

Voorgaande reizen:

17 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Oude Willem in Oude Willem

20 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Harfsen

30 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Otterloo

22 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Zuid-Afrika 2017

21 April 2014 - 06 Mei 2014

Oeganda again!

09 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Oeganda 2013

30 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

zuid- Afrika 2012

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

New York

Landen bezocht: