Dag 4. Brrrr en een zebra - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Dag 4. Brrrr en een zebra - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Dag 4. Brrrr en een zebra

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

21 Juli 2020 | Nederland, Oude Willem

WÁT HEB IK HET KOUD GEHAD VANNACHT ZEG! Mijn heerlijke bedje ligt goddelijk maar staat in de voortent. Naast dat ik daar natuurlijk een fijn hapje ben voor muggen, maar die heb ik nog niet gehoord, lig ik dus ook bijna in de open lucht! Slechts het 2 mm dikke tentdoek van Oude Willem scheidt mij van de natuurelementen. Wind en regen kunnen mij niet raken maar de kou dringt aan alle kanten binnen tot aan mijn botten aan toe. (B l a u w b e k j e ) Door mezelf zoveel mogelijk op te rollen, alle ledematen onder het dekbed te trekken en het dekbed zoveel mogelijk tussen mij en het matras te duwen probeer ik warm te worden/blijven. Dat lukte best aardig, maar de slaap kan ik evengoed niet vatten. Of toch wel eventjes?! Ik moet meer kleren aantrekken! Dus óver het vestje dat ik al aan had, een gewatteerd jasje aan en de onderkanten van mijn slobberslaapbroek in mijn sokken. Kijk, dat scheelt wel wat.
Helaas ben ik ‘s nachts altijd de sigaar om Madame Piche te bezoeken. Ervaring leert dat ‘s nachts je plas proberen te negeren averechts werkt, dus hopla, uít mijn warme hol naar Madame Piche die ik vul met mijn lichaamssappen. Zij was er blij mee, dat dan weer wel.
Afijn. Dit ritueel herhaalt zich deze nacht een keer of 4, maar gelukkig val ik tussendoor toch steeds in slaap met alleen maar mijn neusje buiten het dekbed.
Pas om half 11 kwam ik vanmorgen de paleismuren uit. De aarde was inmiddels weer aardig opgewarmd en heb daardoor de laatste uren toch nog goed geslapen. Ik zag net op de weerapp dat het vannacht opnieuw koud wordt, slechts 8 graden, dus deze keer zal ik me beter voorbereiden op de kou.
Door die uitslaperij van mij, stappen we pas om 13 uur op de fiets. Mijn fietsknooppuntenappje is weer gevuld met een route van iets meer dan 20 km met de tussenstop in Appelscha. Onderweg mag mijn mobiele vriendin weer verschillende foto’s maken van natuurschoon. Wat opvalt is dat ik al veel paddestoelen heb gezien. Zomerpaddestoelen zeker ( v r a g e n d g e z i c h t j e) ? We scoren ook nog een pot Linde honing bij een stalletje langs de weg. Heerlijk in de muntthee!
Eenmaal in Appelscha zoeken we een plekje op het terras van de Appelsche hof. Een pannenkoeken restaurant. Hoewel Marcel vooraf aankondigde niet te gaan eten, nam hij toch maar brood met kroket. Dat was mij te simpel dus ik koos voor de Appelsche pannenkoek! Heerlijk met rozijnen, appel, kaneel, vanille ijs en slagroom. Heerlijk voor de lijn ook ( r o l l e n d e o g e n)!
Tegenover het terras is een grote fietsenwinkel. He, dat komt goed uit want ik heb iets nodig waarin we een tas o.i.d. mee kunnen nemen als de laatste week van de vakantie Airen en Dex er zijn en we allebei een kinderstoeltjes achterop hebben. Mijn zijtassen moeten er dan af. Vandaar.
Met een fietsmand aan het stuur, die gemonteerd is door de fietsenmaker, fietsen we een half uurtje later weg. Makkelijk zo’n mand! Ik gooi meteen mijn handtas erin en onderweg krijg het mandje ook nog bezoek van mijn vestje.
Op de terugweg worden we blij verrast als we door de bossage heen iets gestreepts zien lopen. Een zebra!! Of liever: een zebraPAARD. Letterlijk dan ( s c h a t e r )! Ik denk dat we er dit jaar wel meer gaan zien, want de zebraprint is een van de designs van paardendekkleden waarmee je hier vaak paarden in de wei zit staan.
We zijn om een uur of half 6 weer bij Oude Willem, die ons weer met open armen ontvangt. Ik doe nog even een deel van mijn fysio-oefeningen, het andere deel had ik vanmorgen al gedaan, en dan ploffen we lekker neer onder het luifeltje van OW. Natuurlijk volgt er weer een smakelijke ratjetoe. Heerlijk toch dat ik me daar nooit zorgen om hoef te maken.
Het is nu 20.30 uur. Het koude windje dat al de hele dag waait gaat eindelijk een beetje liggen. Een laatste waterig zonnetje schijnt over het veld voor ons, wij hebben er niets meer aan, want de tent staat in de schaduw. De Schotse Hooglanders zijn er even niet. Die zullen we vannacht wel weer horen, net als de afgelopen nacht. We lurken ons bakkie Nescafé leeg en straks doen we misschien nog een spelletje Yahtzee of iets met kaarten. We zien wel.
Als ik de koude nacht overleef, dan ben ik hier morgen weer ( f l u i t e n d m o n d j e )!

  • 21 Juli 2020 - 21:32

    Jolanda:

    Het klinkt allemaal gezellig, je maakt geweldige foto's karin. En die planten app is heel leuk. Niet dat ik hem heb maar wel mijn broer en zus (groene vingers).
    Maar die kou is minder voor je, helemaal voor je rug. Jammer dat je je kruik niet heb meegenomen, of kijk even bij de Action.
    Nog veel plezier en ik geniet weer van je schrijf kunst.
    Liefs aan Marcel en jij natuurlijk.

  • 21 Juli 2020 - 21:55

    Pien:

    Oeeiiiiittt, koud hebben is niet fijn. Ik adem dan wel eens mijn adem steeds uit onder de dekens, dat scheelt echt. In dor je neus, uit door je mond. Waarschijnlijk heb ik dat nog overgehouden van mijn leven in het leger tijdens de bivak..(not) ( poppetje met langer wordende neus)
    Hopelijk heb je het vannacht warmer

  • 22 Juli 2020 - 17:23

    Tine :

    Vannacht nog meer kleren aan lijkt me ! Gezellig gefietst naar Appelscha,een heel leuk dorp ! Mooie foto's van die paddestoelen, wel veel voor de zomer !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 53846

Voorgaande reizen:

17 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Oude Willem in Oude Willem

20 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Harfsen

30 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Otterloo

22 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Zuid-Afrika 2017

21 April 2014 - 06 Mei 2014

Oeganda again!

09 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Oeganda 2013

30 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

zuid- Afrika 2012

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

New York

Landen bezocht: