Dag 7&8, campinggaz & sokken aan - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Dag 7&8, campinggaz & sokken aan - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Dag 7&8, campinggaz & sokken aan

Blijf op de hoogte en volg Karin

25 Juli 2020 | Nederland, Oude Willem


Het is inmiddels alweer zaterdag en we zijn hier nu een week. Gisteren had ik een lichtelijke off-day. Ons doel was: de Campinggazfles omruilen. Daarvoor moesten we naar Dieverbrug. Ja, het bestaat en er is een brug! Wie bedenkt toch die creatieve plaatsnamen??
Vervolgens zijn we even naar Oosterwolde gereden, doken even kort in een paar winkels maar zelfs dat was me teveel eigenlijk en hebben daarna even geluncht op het terras van Trambaan8. Geen trambaan te zien. Misschien was die er heel vroeger? Niet nagevraagd en op google niet gevonden. Lekker belangrijk ook (z u c h t). Eenmaal weer bij Oude Willem heb ik mijn lijf lekker neergelegd op het heerlijke bedje dat in de voortent staat en ben ik lang in slaap gevallen. Had ik zeker ff nodig ofzo. ‘ s Avonds onder het luifeltje van OW toch nog even een dobbeltje gedaan. We zijn alle andere spelletjes vergeten, dus we doen steeds het zelfde. Yahtzee. We lagen er vroeg in.
Marcel had alweer lang en breed boodschappen gedaan toen ik wakker werd. Ik wou dat ik kon zeggen dat ik mijn bed uitsprong, maar dat was niet zo. Hoe lekker ik ook slaap, mijn ruggetje blijft van zich laten horen en vanmorgen even wat extra jammergenoeg. Eenmaal uit bed was het frisjes en geen weer om op blote voeten te blijven lopen (ja, ik kan momenteel weer zonder sokken slapen!), maar ik kreeg ze zelf niet aan.... Verschillende standjes geprobeerd, maar het lukte niet. Gelukkig kwam mijn prins mij redden. Nee, geen wit paard erbij (s c h a t e r )
Na het ontbijtje ben ik even gaan speuren in het info-boekje van deze streek of we vandaag iets konden gaan bezoeken ofzo. Ah! Het gevangenismuseum in Veenhuizen. Dat zag er wel interessant uit. In deze Corona-tijd moet je overal vooraf al reserveren. Mooi. Dat doen we even. Nou...mooi niet dus! Alles is de komende week al volgeboekt. Da’s jammer. Op zoek naar wat anders dan. De Proefkolonie in Frederiksoord misschien? Ja! Daar is nog plek, maar niet voor vandaag. Dus maar voor morgen geboekt.
Vandaag vanaf de camping even het bos ingelopen voordat de regen zou losbarsten. Op zoek naar mooie bloemen en paddestoelen. Bloemen is niet echt gelukt. Maar weer veel paddestoelen gespot. Ook veel kleine kikkertjes gespot die voor onze voeten wegspringen als we langs het sompige land lopen dat langs het bos ligt. Onderweg af en toe gespetter, maar de bui barst pas echt los als we weer veilig onder de doeken van Oude Willem zitten.
De rest van de middag beetje gelanterfanterd. Echt niks over te vertellen, zo saai. Ik zie in een hoekje drie zonnekleppen hangen die ik heel enthousiast van huis heb meegenomen. Die hebben we nog niet echt nodig gehad.... Ook die zomerjurkjes van lekker luchtig linnen liggen nog te wachten in de kledingkrat op beter weer. Heb eerder te weinig meegenomen tegen de kou dan andersom. Gek idee dat 25 juli 2019 de heetste dag ooit was in Nederland. 40,7 graden. En 25 juli 2020 zo anders is van temperatuur; Graadje of 23 met wind en regen. Nou vond ik ruim 40 graden een beetje over de top hoor, daar roep ik echt niet om. Maar wat minder wind en geen regen, dat zou leuk zijn.
Het avondeten was voor de verandering eens geen Ratjetoe, maar stokbrood met kaasjes en paté.
Marcel is het hele dikke boek van het leven van Johan Cruyff aan het lezen. Ik bewerk fotootjes in mijn Snapseed app en maak er collages van in de PS express app van. Verder een beetje bladeren in fb en artikelen lezen die m’n aandacht trekken. Ik heb mijn tekenspullen mee, maar daar heb ik nog steeds geen zin in. Gek fenomeen zo’n burn-out.

  • 26 Juli 2020 - 07:23

    Lysbeth Kerkhof:

    Rustig aan Kaatje....(peinzend gezichtje), er breekt vanzelf weer een zonnetje(zon) door de wolken.....letterlijk en figuurlijk. Knuffel (gezichtje met tuitmondje en hartjeskus). Ik geniet in ieder geval van je schrijfsels, of je nou veel of weinig meemaakt (nog een keer: gezichtje met tuitmondje en hartjeskus)

  • 26 Juli 2020 - 11:39

    Peter:

    Karin, zelfs al gaat het nergens over is het nog leuk om te lezen

  • 26 Juli 2020 - 12:46

    Tine:

    Vervelend dat je rug niet mee wil werken aan het vakantie gevoel, bet weer trouwens ook niet!

  • 27 Juli 2020 - 23:21

    Pien:

    Owww ja dat slechte weer lijkt me ook geeen retje. Stiekum vind ik dit een pprrrrimmmaaa zomer...Maar niet in een tent..;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 53759

Voorgaande reizen:

17 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Oude Willem in Oude Willem

20 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Harfsen

30 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Otterloo

22 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Zuid-Afrika 2017

21 April 2014 - 06 Mei 2014

Oeganda again!

09 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Oeganda 2013

30 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

zuid- Afrika 2012

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

New York

Landen bezocht: