Dag 2 Excursie naar...... - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Dag 2 Excursie naar...... - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Dag 2 Excursie naar......

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 Juli 2020 | Nederland, Oude Willem

Zondag 19 juli 2020

Mijn dag begon om een uur of 9 vanmorgen. De eerste nacht binnen de wanden van Oude Willem, is alweer achter de rug! Leuke woordspeling als je bedenkt dat mijn rug me nogal parten speelt het laatste jaar. R O L L E N D E O G E N.
Vorig jaar heb ik nogal slecht geslapen in de bedstee van Oude Willem en ik heb, sorry Oude Willem, mijn creatieve brein gebruikt om de stee van OW deze keer te omzeilen. Ik had thuis nog een zonnestretcher in de box en een dekbed in een kast. Ik kocht, bij de Action, een zichzelf opblazend matje, bij de Kwantum een leuke dekbedhoes in het jungle thema -om me toch een beetje te hullen in Afrikaanse sferen. Thuis alles al een keertje opgezet en er even op gaan liggen. F l u i t e n d m o n d j e : dat ligt prima!
Maar na deze eerste nacht op de door mijn zelf bij elkaar geraapte slaapgelegenheid, moest ik terugkomen op mijn eerste oordeel. Nee, het ligt NIET prima..... De zijkanten van de stretcher zijn van ijzer en in combinatie met de smalte van de stretcher bleek er toch ietwat te weinig space te zijn om jezelf lekker te kunnen omdraaien of met een knie opzij te gaan liggen. Ik zal verdere details besparen.....
De stretcher is ook nogal laag en daar ik in de nacht zeker drie keer moet plassen en dus van de horizontale stand in de verticale moet, is dat geen lekkere hoogte.
Meteen bij het ontbijt begon mijn creatieve brein weer te broeden hoe het slaapprobleem op te lossen. P e i n s e n d En mezelf kennende kwam er natuurlijk een idee in mij op waardoor ik misschien tóch op de stretcher kan slapen! De ACTION!!!!
Lang leve de Action! Ik wíst dat ze daar voor een habbekrats luchtbedden verkopen. Sterker nog! Ik had er laatst twee gekocht. Een tweepersoons én een éénpersoons! Dat laatste weet Marcel niet, die leest dat pas als hij dit verhaal ziet ( s c h a t e r ). Ik heb echter dat éénpersoonsluchtbed niét meegenomen naar hier. Ik stond er thuis nog mee in mijn handen, maar dacht; Nee, heb ik niet nodig want ik heb het zichzelf opblazende matje al!
Spijt, spijt, spijt.....
Gelukkig hebben we Google en zijn we in Nederland. Een Action in de buurt van Oude Willem was zo gevonden: Oosterwolde! Onze eerste excursie 2020!
Mijn creatieve brein kon weer ontspannen en gaan genieten van de eerste Nescafé oploskoffie van deze vakantie én van de heerlijke boerenomelet, gebakken door mijn eigen mannetje.
Na het ontbijtje wierpen wij ons op het opzetten van Oude Willem’s luifeltje. Zonder luifeltje is OW niet compleet. Ervaren als wij inmiddels zijn, stond het luifeltje in een poep en een zucht en waren blij dat ik dat haakje, dat ik had gevonden, niet had weggegooid want het bleek een onmisbaar onderdeel van een van de stokken te zijn. O p l u c h t i n g
Tijd om naar Oosterwolde te rijden. Nee, fietsen doen we nog even niet, daarvoor was het net even te ver, dat zouden onze billen nog niet overleven.
In Oosterwolde werden we keurig naar het goede adres geleid door de pratende reisleider, maar al wat we zagen, geen Action.... In een tweede poging de winkel te vinden, kwamen we per ongeluk aan de achterkant van de Action uit. Gelukkig! Toch nog gevonden.
Nu werd het nog even spannend of er nog wel luchtbedden waren, maar het geluk was met ons, luchtbedden in overvloed. Ik weet niet of je weleens bij de Action komt en ik weet ook niet of de lezer er ook last van heeft, maar ik ga áltijd met veel meer naar huis dan de bedoeling was. En dat was deze keer niet anders...... a a p je/m e t / d e / h a n d e n/ v o o r / d e / o g e n
Eenmaal terug bij Oude Willem gauw het luchtbed opgeblazen. Och wat zag dat er meteen al comfortabel uit zeg! Voordat het luchtbed op de stretcher ging eerst de yogamat erop gelegd zodat het luchtbed niet verschuift. Met twee spanbanden ( ook Action) het luchtbed ook nog vastgemaakt aan de stretcher. Hoeslaken eromheen, dekbedje en kussens erop én meteen even uitproberen. WOW!!! Dit is een succes!!! Ik kan me lekker omdraaien zonder het ijzer van de stretcher te voelen en de hoogte is aanzienlijk toegenomen waardoor ik nu fatsoenlijk op kan staan als ik ‘s nachts moet plassen! Wat kan een mens toch blij zijn met weinig en met Action!
Na dit bedavontuur nog een poosje bezig geweest om alle meuk die gisteren nog niet was opgeruimd, een plekje te geven. En daarna was ik gewoon moé. Nog even de tijd genomen om lekker een broodje te eten, maar vervogens gingen de beentjes op de andere stoel, luikjes dicht en even slapie doen...... z z z z z
Na het slapie mezelf bij elkaar geraapt om mijn oefeningen te doen die mijn rug meer stabiliteit moeten gaan geven. Nu de yoga-mat onder het luchtbed ligt, doet het zichzelfopblazende matje dienst als yoga-mat. Blijkt een prima alternatief!
Het is inmiddels dinertime. De skottel komt uit zijn hoesje en wordt op zijn poot gezet. Gas eraan en skottelen maar. Marcel maakt altijd Ratjetoe. Dat klinkt als saai, altijd hetzelfde, maar dat is het niet want het is altijd anders. Vanavond was het hoofdingrediënt kapucijners.
Om deze nogal inactieve dag toch met wat activiteit af te sluiten, liepen we vanaf de camping een stukje Drents Friese Wold in. De Schotse Hooglanders zijn momenteel nergens te bekennen, dus we hebben geen last van overstekend wild. Er ligt hier een geweldig mooi wet-land bij de camping met een weids uitzicht. Langs het pad doen ontelbare bramenstruiken hun best om van bloem in braam te veranderen. Er vliegen hier regelmatig ooievaars over en de kans dat je een kraanvogel ziet is hier ook aanwezig! Wie weet gaat ons dat lukken!
Onder Oude Willems luifeltje doen we nog een potje Yatzee en begint het te regenen. Mooie tijd om af te gaan haken. Lekker naar mijn luchtbedje toe!

  • 20 Juli 2020 - 07:28

    Anita:

    wat een geweldig verhaal. Ik hoop fat je nu lekker geslapen hebt op je prinsessenbedje

  • 20 Juli 2020 - 08:03

    Lysbeth Kerkhof:

    Goeie oplossing zo met je bedje maar ......wie kriebelt er nu op je rug voordat je luikjes dicht vallen (lachend gezichtje met spattranen), hoop dat het slapen gelukt is (gezichtje met zzzzz).

  • 20 Juli 2020 - 10:05

    Tine :

    Ik hoop dat je vannacht lekker geslapen hebt. Wel weer een leuk verhaal over jpuw slaapellende ! ;-)

  • 20 Juli 2020 - 10:26

    Peter:

    Aandelen in Action?
    Veel plezier en een goede nachtrust.
    P.s. Zit er een pension, bb&b of hotelletje in de buurt?

  • 20 Juli 2020 - 15:00

    Pien Hanou:

    Nou das alvast een welbesteed (t?) dagje, ik hoop dat je vannacht in de wolken was

  • 21 Juli 2020 - 12:41

    Astrid:

    Erg genoten van je verhaal...zag het helemaal voor me..en ben reuze benieuwd hoeje geslapen hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 53724

Voorgaande reizen:

17 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Oude Willem in Oude Willem

20 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Harfsen

30 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Otterloo

22 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Zuid-Afrika 2017

21 April 2014 - 06 Mei 2014

Oeganda again!

09 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Oeganda 2013

30 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

zuid- Afrika 2012

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

New York

Landen bezocht: