Dag 1 alternatief Zambia: Oude Willem - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Dag 1 alternatief Zambia: Oude Willem - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Dag 1 alternatief Zambia: Oude Willem

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

18 Juli 2020 | Nederland, Oude Willem

Zaterdag 18 juli 2020

En ja hoor!!!! Hier zit ik dan!!! Met mijn beentjes op een stoel en mijn gat in een andere. Kussen op schoot, ipad en los toetsenbordje erop (met dank aan de Action) en uitzicht op een stukje Drents Friese Wold waarop een kudde Schotse hooglanders aan het grazen is. Én aan het loeien! Oéf!!! Komt die klaar of is er wat anders aan de hand? R o l l e n d e O g e n
De vogeltjes fluiten rondom ons. Wat hebben ze elkaar nog veel te vertellen zeg. Zouden ze de dag bespreken? Misschien hebben ze het wel over ons!
‘Twieterdetwiet! Wat hebben we nu aan onze tak hangen???!!! Oude Willem is terug!! Roep de anderen! Oude Willem is terug!’ Ze vliegen zenuwachtig door elkaar en het is een wonder dat er geen botsingen uit voort komen en er eentje verdwaasd op ons valt. Wat en ophef om onze Oude Willem zeg!
Zoals voorspeld, was Oude Willem vanmorgen blij verrast ons te zien en liet zich gewillig aanhaken om meegesleurd te worden naar een nieuw avontuur. De reis verliep voorspoedig maar had wel wat vertraging door wegwerkzaamheden aan de Afsluitdijk. Oude Willem vond het allemaal niet zo erg, want hij werd omringd door vriendjes en vriendinnetjes die ook met hun baasjes het avontuur opzochten. Campers, vouwwagens en caravans in allerlei vormen en maten. Oude Willem keek haar ogen uit. Zouden al die andere kampeerpaleizen ook een naam hebben?
Na tweeëneenhalf uur waren we dan op ‘the place to be’ : Oude Willem.
Camping ‘De goede weide’ is de komende weken ons adres.
We kachelden meteen naar plek nummer 4. Een feest der herkenning want hier stonden we al twee keer eerder. Helaas is inmiddels wel de schaduw gevende boom ter ziele......
Na de lange rit is het voor mij deze keer allemaal even afzien om Oude Willem op haar plekje te krijgen. Mijn ruggetje vindt zo lang in de auto zitten niet zo leuk én de voorbereidingen voordat we konden vertrekken hadden ook nogal wat energie weggetrokken. Dus in etappes en met een leeuwendeel voor Marcel, zetten we Oude Willem op haar plek. We doen extra ons best om haar waterpas te zetten want vorig jaar heb ik drie weken lang het gevoel gehad dat ik uit haar bed zou gaan vallen....
Als die klus geklaard is kunnen haar wanden uitgevouwen worden en het dak over haar hoofd. Oude Willem slaakt een zucht van verlichting én van verwondering, want deze keer heeft zij op plek nummer 4 geen uitzicht op de zandbak, maar op de eerder genoemde vlakte met de Schotse hooglanders. Hoe kan dat nou, vraagt de oplettende lezer zich misschien af? Wij hebben Oude Willem andersom neergezet dan de keren hiervoor. Dat is alles.
Met veel kleine pauzes richten we ons paleisje in, al houden we het voor vandaag even bij het hoog nodige want ik moet leren mijn krachten beter te doseren zegt mijn therapeute, dus die tactiek probeer ik nu toe te passen. Marcel past zich erop aan. ( f l ui t e n d g e z i c h t j e) We doen alleen het hoognodige en zorgen dat we kunnen eten en slapen. Alle kleding en kleine meuk vindt morgen wel een plekje.
En nu is het 20.03 uur. Het is nog heerlijk weer en we zitten lekker voor Oude Willem te genieten van het uitzicht, de temperatuur en van stukjes kaas en een wijntje.
De vakantie is begonnen ( h a r t j e ) !!

P.s. Wat een gewauwel allemaal weer he dit verhaal ?!( r o l l e n d e O g e n) !! Verslagen van avonturen in Zambia maken is vele malen makkelijker want dan maak je zoveel nieuwe dingen mee en doe je zoveel bijzondere indrukken op! Gelukkig gaat dat volgend jaar gebeuren en heb ik vast écht interessante informatie en spannende avonturen!
Maar voor nu moeten ik en de lezers het doen met gewauwel over NIKS! En ik kan je vertellen; dat is vele malen moeilijker!!!
Leuk als je meeleest! En een reactie achter laat!
Ook prima als je dat niet doet! Ik begrijp het helemaal ( t r a n e n m e t t ui t e n l a ch e n d g e z i ch t j e)

  • 18 Juli 2020 - 20:50

    Lysbeth Kerkhof:

    Heerlijk! Ik zie je zitten met je kussen op schoot en je iPad. Je zou mij kunnen zijn, het is mijn favoriete positie (blozend,verlegen gezichtje). Geniet maar lekker jullie twee. Ik kijk alweer uit naar het volgende hoofdstuk. (Gezichtjemetkusje)

  • 18 Juli 2020 - 22:09

    Ilona:

    Wat kan je toch heerlijk schrijven!

  • 18 Juli 2020 - 22:11

    Angelina:

    Hoi Karin,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Ik ga je verhalen volgen.
    Maak je ook foto's?
    Groetjes Angelina

  • 18 Juli 2020 - 23:45

    Pien Hanou:

    Leuk hoor, heerlijk weer in Oude Willem2x
    Een psychologe zei in het begin van Corona tegen notabene Floortje Dessing; " Het is niet moeilijk te verhalen van verre reizen en mooie landen. Maar probeer eens te verhalen van de dingen in en om je huis. Van dingen die je dichtbij meemaakt. Dat is pas een uitdaging.
    Naja ik heb het 50 dagen gedaan , mensen genoten ervan en ik zal nét zo hard genieten van jouw verhalen Over niks...
    Geen beren op de weg en niet in de aap gelogeerd.
    Het leeuwedeel zal genieten worden!
    Je moet wel een olifantenhuid hebben wil je daar niet blij van worden.
    Veel plezier op 'thuissafari!'
    Ik hoop op elke dag een 'Big Five'

  • 19 Juli 2020 - 00:38

    Annemieke:

    Ik hoop dat jullie 3 heerlijke weken in ons mooie Nederland gaan krijgen. Wij helaas een regenachtig en winderig weekje gehad in ons knusse sleurhutje (nee geen naam

  • 19 Juli 2020 - 10:53

    Peter:

    Gelukkig dat jullie goed aangekomen zijn. En ja, dan hoort een beetje oponthoud erbij want half Nederland trekt er op uit. Even een tip. Als je teruggaat ga of heel vroeg of heel laat want anders krijg je hetzelfde file gedonder. Als het mooi weer is komen we een dagje langs. Ff de auto inrijden. Moet nog weg een hotel of pension zien te vinden in de negorij. Vrijdag op visite bij de broertjes waar ook nog een neef kwam opduiken die ik al 7 jaar niet eer had gezien. Heel leuk.
    Gisteren hapje eten bij Hetty en Mieke. Was ook weer een welkome onderbreking. Vandaag wordt weer puzzelen wat te doen. Zal vanmiddag wel F1 kijken worden. De Max gekte kan losbarsten. Over natuur gesproken. Het sterft hier van de zeemeeuwen. Van die enorme groten. Als je daar een uitwerpsel van op je hoofd krijgt heb je een deuk in je koop. Vanochtend de was in de droger gegooid en gegeten. Nu tijd om te tikken en een bak koffie te scoren. Zo zie je maar, je hoeft niets mee te maken om toch nog wat onzinnigs op papier te krijgen.

    Veel plezier daar

  • 19 Juli 2020 - 11:11

    Tine :

    Al is het niet over Zambia, het is toch wel heel gezellig lezen. Geniet van jullie vakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 53724

Voorgaande reizen:

17 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Oude Willem in Oude Willem

20 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Harfsen

30 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Otterloo

22 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Zuid-Afrika 2017

21 April 2014 - 06 Mei 2014

Oeganda again!

09 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Oeganda 2013

30 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

zuid- Afrika 2012

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

New York

Landen bezocht: