Zambia? Nee....... Oude Willem? JAAAA! - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Zambia? Nee....... Oude Willem? JAAAA! - Reisverslag uit Oude Willem, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Zambia? Nee....... Oude Willem? JAAAA!

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

17 Juli 2020 | Nederland, Oude Willem

OMG! Wat vliegt de tijd! Schreef ik gisteren nog (voor mijn gevoel dan) over onze vakantie in Harfsen 2019, dansen nu alweer mijn vingers over het toetsenbord om de vakantie van 2020 vast te gaan leggen!!!
Het verhaal zou gaan over Zambia! Over hobbelige ritjes in legergroene jeeps, met onze reismaatjes Ilona en Edwin, de organisatoren Jos en Ivette en twee voor ons nog onbekende medereizigers. Ik zou schrijven over het bootavontuur op de rivier waarin gevaarlijke krokodillen ons zouden omringen en de meest prachtige vogels langs ons heen scheren. Ik zou schrijven over prachtige lodges waarin we met een welkomsdrankje worden ingehaald en in de watten gelegd van de eerste tot de laatste minuut. Ik zou dagelijks onze indrukken beschrijven over al die wilde dieren die we van dichtbij observeerden en me dan verwonderd afvragen of dit écht wel allemaal op één dag gebeurd kan zijn!
Tja....
We hadden er zo’n zin in! Drie jaar gespaard en er flink naar uit gekeken, maar helaas......Mr Corona stak er een stokje voor.

Het leven blijft onvoorspelbaar en hoe handig is het dan om flexibel te zijn en niet bij de pakken te gaan neerzitten. F l ui t / f l ui t (tja, waarbenjij.nu pakt geen emoticons dus beschrijf ik het maar. L a c h j e)
Geen Zambia dit jaar dus..... Maar! Bij leven en welzijn en als Mr Corona zich wat rustiger gaat gedragen gaat het reisverslag van Zambia er komen in 2021!

En wat een GELUK!!! We hebben OUDE WILLEM!
Oude Willem hebben we vorig jaar in de stalling gezet en een jaartje extra rust beloofd.
Wat zál ze morgen schrikken als ze wordt wakker geschud door de stallingeigenaar en naar de ophaalplek wordt gereden. Ze heeft echt geen idee! We moeten erkennen, wij kunnen niet zonder Oude Willem! Onze rots in de branding! Onze redder in nood! Onze moneysafer -want kamperen bij de boer is nou eenmaal gewoon niet duur.

En wat een enorm toeval dat onze schat, Oude Willem, morgen haar doeken weer gaat uitslaan op de plek waar ze ooit naar is vernoemd: Het gehucht Oude Willem in Drenthe. Niet ver van Diever en aan de rand van het Drents Friese Wold.
We gaan er weer wat moois van maken Oude Willem!
Fijne vakantie met ons! H a r t j e /h a r t j e