Nieuwe logés, fietsslaapje en rode saus - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Nieuwe logés, fietsslaapje en rode saus - Reisverslag uit Harfsen, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Nieuwe logés, fietsslaapje en rode saus

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

03 Augustus 2019 | Nederland, Harfsen

Zaterdag 3 augustus
Vanmorgen rustig aan gedaan voor zover dat dat kan met een kleindochter van net 3 jaar. Het wachten is op Wendy en Dex die in aantocht zijn. Om een uur of 12 rijden ze de P op! Wat een blij weerzien! Airen is gek op Wendy! ( En ik ook hoor :-) Er wordt uitgebreid geknuffeld, ook met Dex, maar die heeft daar nog weinig zin in na de lange autorit.
Even gehannes met de fiets van Wendy waar een kinderscherm op geklikt moet worden. Klinkt makkelijk. Is gedoe. Maar het lukt en we vertrekken naar de tent.
Dex is nu 14 maanden en gaat overal tegenaan staan en af en toe doet hij een paar passen los. De scheerlijnen van de tent zijn voor hem heerlijk materiaal om zijn evenwicht te oefenen. Hij houdt ze vast, ze wiebelen alle kanten op en hij wiebelt mee. Grappig om te zien want eigenlijk geven die lijnen helemaal geen houvast. Ook binnenin Oude Willem gaat hij al snel op onderzoek uit. Wat is daar allemaal te zien en vast te grijpen of tegenaan te gaan staan?
Heel veel tijd heeft hij daar niet voor want we eten samen even lekker een broodje. Dex op zijn Ikea kinderstoel. Haha, slimme mama, want die had deze meegenomen. Er zitten makkelijk afklikbare poten aan die, als ze aan de stoel vast zitten echter nog wel eens zorg dragen voor een struikelpartij van een volwassene die er achterlangs loopt..... waardoor ik het voor thuis een rot stoel vind.
Na een lekker broodje stappen we op de fietsen om even lekker een rondje te fietsen met de kids. Airen bij Marcel achterop en Dex bij Wendy voorop. Ik heb het makkelijk, ik heb alleen gevulde zijtassen.
Vandaag trap ik er niet in om de verkeerde route op mijn app aan te klikken, dus we rijden in 1x naar het startpunt. Het is een lekker tochtje dat regelmatig door het bos voert en gelukkig wat minder langs wegen. Wat betreft fietsroutes écht door de bossen is het hier toch wel wat minder dan op de Veluwe en in Drenthe. Tja, ik ben daardoor ook blijkbaar verwend geraakt.
Maar goed. Het maakte de twee kids niet zoveel uit waar we fietsten; ze waren beide in slaap gevallen.
Bij de Braakhekkeweg komen we ‘toevallig’ weer langs bloembinderij de Winde waar ze dat lekkere ijs verkopen!
We smullen allemaal van zo’n bakje met smaakvolle bolletjes ijs en halen daarna nog wat kaasjes en en mosterdjes voor bij de avondsnack.
Bij de tent spelen Airen en Dex lekker met van alles en nog wat en we doen ook nog even een frisje bij Piet & Erna terwijl Airen en Dex de caravan van P&E onderzoeken op mogelijkheden tot klimmen en klauteren. Geen gymzaal nodig hoor op de camping!
Marcel laat zijn kookkunsten weer los op de Skottel en brouwt een Ratjetoe die op Spaghetti met rode saus lijkt. Volgens mij valt hij in herhaling :-). Dex ziet rood van de saus want hij vindt het heerlijk en duwt de ene na de andere hand met spaghetti in zijn mond, of naast zijn mond, of op zijn shirt -die gelukkig onder een theedoek zit-.
Om een uur of 7 is het kindertjes bedtijd. Voor Dex dan, Airen mag nog even wat langer op blijven. Om een uur of half 9 is het ook voor haar wel tijd, al is ze het daar niet zo mee eens. Nog even Van wie is die sok? Voorlezen en Maantje gluurt, maantje tuurt zingen plus wat slaapzand rondblazen. Het lijkt wel weer te werken. Ze is stil.
Maar.....Op hetzelfde moment heeft Wendy verbinding met Linda in een videogesprek. We probeerden Linda al een paar keer te bereiken en Linda ons, maar dat mislukte steeds. Tot nu.
Airen hoorde Linda’s stem, tja.....
Dus even gezellig nog babbelen met Linda, al zegt Airen dan niet veel maar ze geniet er wel van, en daarna kon het slaapritueel opnieuw beginnen....
Marcel, Wendy en ik deden een paar potjes Yatzee, genoten van een wijntje en van de lekkere kaasjes en mosterd uit de streekproducten winkel.
Het was een fijne dag. Lekkere temperaturen en geen regen. Houden zo.

• 06 Augustus 2019 - 19:32

Pien Hanou:

Eengezellige dag hoor...ik ga straks, "We zijn er bijna " terugkijken, het lijkt er wel wat op! ;)