heenreis, 9 juli 2013 - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu heenreis, 9 juli 2013 - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

heenreis, 9 juli 2013

Blijf op de hoogte en volg Karin

09 Juli 2013 | Nederland, Purmerend

dinsdag 9 juli 2013.
 Rwanda,  kigale 19.15 (er is geen tijdsverschil met Nederland)

We zijn net geland in Kigale - Rwanda, waar een deel van de passagiers is uitgestapt. Het wachten is nu op de schoonmakers die het vliegtuig een beetje aan het 'ontrommelen' zijn. Beetje zinloos, want de meeste mensen  zitten er nog in.    Het is aardig warm hier in de cabine dus hopelijk stijgen we snel weer op.
Even tijd om te beginnen met het eerste verslagje:
zoals verwacht hebben we vannacht onrustig geslapen omdat er van alles door je hoofd blijft spoken. Dus om half 7 maar eruit en toch maar die tas gepakt die ik eerder bedacht had thuis te laten; dingen overhevelen, laatste controle, check en dubbel check.    Rond 8 uur rijden we naar Wendy die ons met onze auto naar Schiphol brengt.  Langzaam rijdend verkeer bij de Zeeburgertunnel.....als we het maar geen stilstaande file wordt. Nee, gelukkig we zijn ruim op tijd.
We zijn mensen van deze tijd; hebben al via internet ingecheckt en lopen meteen naar de bagage drop-off. Als het apparaat werkt kan een kind de was doen.  Nu maar hopen dat de bagage echt meegegaan is. Dat zullen we straks merken.
We hebben lekker plaatsen; met twee naast elkaar en een van ons naast het raampje (je mag raden wie ).  Het weer is helder en we hebben prachtig uitzicht op Noord-Holland. Purmerend herkennen we niet, maar we zien wel Marken vanuit de lucht met zijn zijn paard; de vuurtoren!
Het vliegtuig steekt nu zijn neus in zuidelijke richting en we installeren ons met boek en tv-schermpje. Af en toe wat eten, drinken en sanitaire wandelingetjes.  Vanuit het raampje prachtig uitzicht op de Sahara waar we een paar uur boven vliegen.
Vlak voordat we net landden in Kigale raakten we aan de praat met de mensen die voor ons zitten. Zij blijken twee van onze 3 andere reisgenoten te zijn. De 3e zal vast ook in het vliegtuig zitten. In Entebbe zullen weten wie de gelukkige is!
Zo. Nu mag het vliegtuig wel weer opstijgen.