We zijn er nog hoor! - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu We zijn er nog hoor! - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

We zijn er nog hoor!

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 Juli 2013 | Nederland, Purmerend

We zitten al bijna een week in Oeganda en dit is de eerste keer dat we internet hebben.
Ik heb netjes iedere dag een verslagje geschreven, maar dat staat op mijn ipad en zal ik later wel eens oploaden.
We hebben de eerste vijf dagen van onze reis kennis gemaakt met de Oegandese wegen, het landschap, de dorpjes en stadjes en de mensen. Vorige week woensdag reden we naar Kitgum na een nachtrust van ongeveer 4 uurtjes. Naar buiten uit het raam kijken dus ook veel zitten slapen. Donderdag reden we naar Kidepo, een campingsite waar wij in een banda's sliepen; dat is zo'n rond huisje met rieten dakje. Het was allemaal erg primitief.
In dit grote savanne gebied aan de voet van bergen hebben we weer allerlei dieren gespot waaronder ook dieren die we nooit eerder zagen: hartenbeesten, oribi,s en de dikdik.
Gisteren zijn we naar Murchison falls gereden en hebben we de andere 7 mensen van het reisgezelschap ontmoet. De eerste 5 dagen was namelijk een voor-verlenging die niet iedereen deed.
Vanmorgen moesten we om 5 uur op, half 6 ontbijt en om half 7 waren we in het Murchison wildpark. Hier stikt het echt van de Oegandese cops. Een dier dat we nooit eerder zagen. Er zitten hier ook enorm veel oribi,s, waterbokken, rietbokken, giraffes en olifanten. We hebben ook vanmorgen een luipaard gespot, maar die zat wel een beetje ver weg in een boom en konden we niet goed fotograferen. Leeuwen hadden we al in Kidepo gezien, dus de big five hebben we al in de pocket want het stik hier ook van de buffels: kuddes!!
En nu zijn we een uurtje op een lodge waar we alleen eventjes iets driniken om zo op de boot te stappen waarmee we over de Nijl gaan varen. De nijlpaarden liggen al te wachten op ons; wat zitten er hier veel zeg!
Het uitgebreide verhaal komt ooit wel een keer op deze waarbenjij.nu pagina te staan, maar ik ben bang dat dat pas na onze vakantie gaat worden.
Het gaat ons goed en we vermaken ons prima!
groetjes van ons!

• 15 Juli 2013 - 18:40

Peter:

Hallo, leuk dat jullie al zoveel dieren hebben gezien. Nu nog de gorilla's. Lijkt ons geweldig.. Ondertussen is het in Nederland ook zomer geworden en hopen dat dit nog lang gaat duren. Werd wel een keer tijd. Verder alles goed hier. Hebben ook al via facebook vernomen dat het met Linda en vriend ook prima gaat. Ze hebben zelfs op een olifant gereden.

Nou, hoop dat jullie je nog goed vermaken. Doe de groeten aan de apen!!!

Doei