zondag 19 augustus - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu zondag 19 augustus - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

zondag 19 augustus

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Hazyview

Vanmorgen waren voordat de klopgeest aan de deur was al wakker. Konden slaap niet meer vatten ondanks de lekkere bedden. Geen probleem dus om vroeg op te staan en tijd genoeg om even te douchen. Als we vanaf ons huisje over het veld naar het bos kijken zien we een mooie mist hangen. Het is nog niet erg warm, maar ook niet echt heel koud.
Op het terras drinken we samen met de anderen een bakkie thee/koffie en eten een ouma koek. Dit zijn keiharde koeken die je niet zomaar op kan eten. Je moet ze echt even weken in je koffie of thee. De eerste keer dat we dit aten braken we onze tanden erop, maar wij weten nu beter. Het is grappig om andere mensen te zien die het nog niet weten!
We springen om half 7 in de jeep bij Fox (de spoorzoeker) en ????? ( de gids, ik moet zijn naam even opnieuw vragen....). Natuurlijk zagen we de gebruikelijke koedoe,s, duikers, impala,s maar kwamen ook twee neushoorns tegen. Een flinke en een kleintje. Dan gaat Fox op zoek naar de olifant, want er zit een stel in onze auto die deze nog niet gespot heeft gedurende hun verblijf hier. Zij zijn hier dan ook slechts 1 nachtje dus er was haast bij. De olifanten werden ook gevonden en stonden met z'n tienen het bos te slopen. In deze wintertijd strippen ze alle bomen kaal. Na een poosje laten we de olifanten waar ze zijn en gaan op zoek naar meer groot wild. Het duurt een poos en Marcel en ik krijgen het idee dat ze misschien wel naar kerk zijn omdat het zondag is. Gelukkig gloort er hoop! Fox vindt luipaard sporen, verse! Er is weer contact met een andere jeep en we komen die anderen ook tegen. Onze twee begeleiders laten ons een poosje achter in de jeep om te voet verder te zoeken naar het luipaard. De gidsen van de andere jeep doen dat ook, maar dan vanaf de andere kant. Helaas komen ze na zo'n 20 minuten terug zonder het dier gevonden te hebben.
Ergens in de bush drinken we even koffie met opnieuw zo'n ouma koek erbij. Na de koffie geen dieren meer kunnen ontdekken. Het is weer eens rustig in het bos. Tuurlijk! Wij zijn er....
Eenmaal terug op lodge krijgen we een heerlijk ontbijtje; omlet met bacon, tomaten en kaas. Hadden we dat niet al een keer eerder gegeten deze vakantie? We komen nog terug als 'ei' zeg!!
Na het ontbijt hebben we niet al te veel tijd, want we willen weer mee met de bushwalk. De laatste dagen heb ik lopen broeden hoe ik het fotoboek van Zuid Afrika straks een beetje leuk kan houden, want de honderden foto's van de olifanten, buffels, impala's, enz, enz gaan vast vervelen. Ik heb daar iets op gevonden, maar zal dat nog niet verklappen. Kom het fotoboek maar eens bekijken als het af is!
De bushwalk was weer erg leuk, het weer is winderig maar wel zonnig en vandaag zijn ook de engelsen mee gekomen en de italianen en een van de amerikanen. Een grote groep dus, maar goed te doen. Hoewel we weer veel horen , wat we al wisten horen we toch steeds iets nieuws en wordt de deelname aan expeditie Robinson steeds realistischer. We weten namelijk nu met welke struik we onze billen af kunnen vegen! Niet onbelangrijke informatie dacht ik zo!
Middenin de bush staat weer een koelbox met frisse drankjes en is er een bankje van boomstammen getimmerd. Lekker in de schaduw.
Als we bijna terug bij het kamp zijn moeten we ons pad wijzigen omdat een buffel onze weg versperd. Hij is op veilige afstand, maar kijkt al spiedend onze kant op. Geen nood, de gids weeet een andere weg. Helaas, daar staan ook buffels!. Gelukkig zijn er nog veel meer wegen naar het bushcamp en komen we weer veilig terug.
Nu is het half twee en zitten heerlijk op het prachtige terras hier met uitzicht op de waterplaats waar regelmatig dieren komen drinken. Net een troep baboons, gisteren buffels die samen ook nog even gingen stoeien met hun hoorns tegen elkaar, een drinkende giraf, wrattenzwijnen en een duiker. We lopen zo even naar het kantoor waar we via wifi dit verslag kunnen plaatsen.
Morgen onze laatste volle dag van de vakantie, maar eerst vanmiddag de game drive met hopelijk weer opwindende ervaringen!!!!

• 19 Augustus 2012 - 19:33

Herma:

Heb erg genoten van je verslagen, alsof ik er zelf weer rondtour. Kijk uit naar het fotoalbum al denk ik dat er gerust wat "shitfoto's" tussen zullen staan. Wens jullie een goede terugreis, alhoewel die al snel beter zal zijn dan heen!!!

• 19 Augustus 2012 - 20:16

Tjitte:

Dag Karin en Marcel,

Van harte bedankt voor jullie reisverslagen. Heerlijk te lezen. Geniet ook de laaste dag en de terugtocht zowel als weer thuis te zijn.

Zijn jullie de Karin en Marcel die met mij meereisden in Mei 2007 - deel van de unforgettable 8 - ook wij die langs de weg zonder diezel bleven staan? Wij hadden toen ook de tocht gedaan met de Huey Helicopter en Marcel zat in de wijnhandel?

Jullie hebben mij toen ook getracteerd op zo een bezondere cadeau - ik heb de plakker noch voor in een boek geplakt die ik kocht over ZA.

Met hartelijke en vriendelijke groeten en ik hoor graag van jullie - morgen waarschijnlijk een drukke laatste dag. Later in Ndl ook prima.

Zou jullie wel graag wouden zien, maar ik zit in Stellenbosch en jullie kwamen niet naar de zuide.

Tot mails,

Tjitte

• 20 Augustus 2012 - 10:01

Hans:

We hebben genoten van de uitgebreide verslagen. Nu nog een goede terugreis naar een bijna tropisch Nederland.
    Kus,
    Hans en Marjan