dinsdag 30 juli, de laatste dag in Entebbe - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu dinsdag 30 juli, de laatste dag in Entebbe - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

dinsdag 30 juli, de laatste dag in Entebbe

Blijf op de hoogte en volg Karin

30 Juli 2013 | Oeganda, Entebbe

dinsdag 30 juli,  De laatste dag in Entebbe'
Vanmorgen geen wekker, geen wake-up call, gewoon lekker slapen totdat je geen zin meer hebt. Gek genoeg zijn we het allemaal niet meer zo gewend en zit iedereen -zonder dat we het hebben afgesproken- rond kwart voor 9 aan het ontbijt.
Wij hebben de ochtend lekker voor onze kamer op de veranda, in luie stoelen gezeten. Beetje lezen en relaxen.    Na een broodje tonijn (ik) en een bord spaghetti (Marcel) zijn we nog naar de markt gelopen die hier niet ver vandaan was.    Deze markt was toch weer heel anders dan in Kisoro. De meeste mensen zaten hier op de grond met hun koopwaar.   Er waren een soort van 'afdelingen'. De groente, de vis, de kleding, het fruit, tassen enz. We horen regelmatig het woord "mzumbu'. We weten dat het dan over ons gaat al hebben we geen idee wat er gezegd wordt.
Bij een art&craft shop kopen we onze laatste souveniertjes en dan terug naar de lodge waar we nog lekker een douche nemen en onze 'vliegtuig' kleren aantrekken.   We relaxen nog even flink op de veranda  en zijn gezellig in gesprek met Jan Willem van Habari.  Jan Willem wil alles van onze belevenissen in Oeganda weten en op welke punten Habari misschien dingen kan bij stellen of verbeteren.  We hebben niet veel aan te merken, want we zijn dik tevreden.  Op het enquete-formulier laten we dat ook weten en Linda en ik besluiten dat we Habari wel een keertje willen bijstaan op een vakantie beurs.
Het laatste diner hier was weer heerlijk en nu zitten we te wachten totdat we naar het vliegveld gebracht worden. Vanavond om half 12 stijgen we op en morgen om kwart voor 7- Nederlandse tijd- zullen we landen.
Onze mooie vakantie in Oeganda is nu dus echt bijna ten einde. Het was een geweldige reis, met een prima organisatie,  in een erg mooi en interessant land.

• 30 Juli 2013 - 19:32

Jolanda:

hoi karin en marcel, alweer voorbij jullie prachtige reis, wat snel he. We hebben genoten van de reisverslagen en kijken uit naar je film. Geniet nu nog maar even en hoop dat jullie een rustige reis terug hebben. xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 30 Juli 2013 - 22:57

Lysbeth: