Central Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Central Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Central Park

Door: karinstalenburg

Blijf op de hoogte en volg Karin

16 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zondag 16 oktober

vanmorgen weer heerlijk ontbeten met muffins en een kopje thee. Er is hier geen eetzaal, we zitten gewoon allemaal op de banken in de lobby.
Vandaag stond op ons programma: fietsen in Central Park. Gezien ons gestuntel met de metro besloten we maar weer met de benewagen te gaan. Ons hotel is op 31fst street en de fietsverhuur op 57th, geen probleem dus voor onze onderdanen. We liepen van ons hotel naar Broadway dat hier om de hoek ligt. We hoefden slechts Broadway te volgen en dan zouden we vanzelf bij 57th street terecht komen. Dit is uiteindelijk ook gebeurd hoor, maar we hebben er wel een paar uur over gedaan. Zooooveel leuke winkels onderweg!! Hard Rock Cafe, de Swatch winkel (waar een horloge -rood met witte stippen- mij naar binnen riep.....), de M&M winkel, en verder nog allerlei kleinere winkeltjes.
Onderweg stuitten we ook op Times Square waar we weer enorm onze ogen uitkeken naar alle mega grote reclames die bijna allemaal bewegen. Het is zondagochtend, een uur of 11 en het is hier al mega druk!
Na vele fotootjes vervolgden we onze weg op Broadway en kwamen "Ellen Stardust diner" tegen. Via de site New York .nl, die we de laatste weken veelvuldig bezocht hebben, wisten we dat dit een leuk retaurant was, waar de obers allemaal kunnen zingen en dat ook om de buurt doen. Het was inmiddels half twaalf. Mooie tijd voor de lunch toch?
Het was binnen a la jaren 50 ingericht en het was er erg erg gezellig! Onze waitress heette Kitten. Een leuk, pittig, jong blond ding. Helaas hebben we haar niet horen zingen maar tijdens het verorberen van onze hotdogs met chili en zuurkool, zongen er vele andere talenten van de bediening. Na genoten te hebben van deze aparte locatie vervolgden we onze weg naar de bike-rental.
Op de hoek van de 57th street stonden we weer eens te zoeken op onze kaart naar het adres van de fietsverhuur. Op dezelfde hoek stond ook een mannetje met een bord: fietsverhuur. Hij bleek van dezelfde verhuur te zijn als waar wij naar zochten. Hij bracht ons naar de winkel en hielp ons verder.
Eindelijk zaten we dus op de fiets! Alhoewel......het eerste stukje hebben we lopend afgelegd, want fietsen op de 57 th street en de 7 th Ave leek ons toch wat onveilig.
Eenmaal in het park aangekomen zetten we de spurt erin: Anneke voorop en ik erachter aan. Het was heel gezellig druk in het park. Veel joggers, wandelaars en fietsers. Er was vandaag ook een pink-ribbon loop. Ook muziek hoorde je aan alle kanten. Het weer was heerlijk, zonnig met een beetje wind. Om het hele park rond te fietsen heb je, denken we, ongeveer een uur nodig. Wij deden er natuurlijk iets langer over. Af en toe een stopje voor een fotootje, een bankje, een ijsje, een plasje en tot slot Strawberryfields voor het John Lennon monument.
Na het park zijn we teruggelopen naar ons hotel door de 7th Ave te volgen. Nog een bakkie koffie/ thee bij Starbucks, nog even een flesje wijn halen bij de Winehouse-shop en dan even lekker relaxen op onze hotelkamer.
Had ik al verteld, dat we vanuit ons slaapkamerraam uitzicht hebben op het Empire State?? Daar kwamen we gisteren opeens achter...... Het raam is namelijk niet zo groot en we hadden er nog niet zo goed door gekeken.......suf hè?

We gaan zo nog even ergens een klein hapje eten.
Morgen moeten we vroeg op voor de Memorial tour die we geboekt hebben.

Het was weer eeno erg leuk dagje New York!

• 17 Oktober 2011 - 08:23

Marja :

Hoi Meiden,
    Leuk om te lezen hoe gezellig jullie het hebben. Nog een paar dagen genieten en wij lezen het wel.
    x x x x x x x Marja

• 17 Oktober 2011 - 08:34

Tine .:

Ik ga het opnieuw proberen op het gevaar af dat het dubbel is. Jullie genieten volop zo te lezen ! Denk wel om het gewicht van jullie koffers met al dat geshop !! Veel plezier nog ! Liefs