Lazy sunday met rode paaltjes en een patatje - Reisverslag uit Otterlo, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Lazy sunday met rode paaltjes en een patatje - Reisverslag uit Otterlo, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Lazy sunday met rode paaltjes en een patatje

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

05 Augustus 2018 | Nederland, Otterlo

Ten eerste een dankje wel aan Peter die in een reactie op het verhaal van gisteren, mij attendeerde op het feit dat wat wij doen “ontstressen’ is. Dat geeft toch een soort van ‘toestemming’ om gewoon lekker weinig tot niets te doen in een omgeving die je allang kent en je vertrouwd is.
Vandaag dus verder gegaan met het ontstressen. De winkels zijn hier op zondag niet open dus Marcels dagelijkse trip naar verse broodjes was er vandaag niet bij. Natuurlijk had hij gisteren al gezorgd voor het ontbijt van vandaag en na een wederom heerlijke koele nacht hebben we een paar bruine boterhammen met versgebakken uitsmijtertjes gegeten. Ons camping pitje van Campinggaz dat al twee jaar in de vouwwagen zit maar nog nooit gebruikt was, blijkt wel een handig ding te zijn. Je zet het op tafel - wel even gasvulling erin- en dmv de elektrische ontsteking is dat ding in no-time in bedrijf. Zelfs het af en toe stevige briesje doet de vlam niet doven en in no-time ligt het spiegeleitje op onze boterham.
Het is vandaag zondag en we nemen ons voor om vandaag eens even niet te fietsen om zo onze billen wat rust te gunnen. Dus we doen stevig aan ‘ontstressen’, dwz: lekker liggen in de stoel met de beentjes op een andere stoel en genieten van de rust. Ik heb als tijdsverdrijf tijdens het ontstressen mijn tekendagboekje maar weer eens te voorschijn gehaald. Door de gebeurtenissen van het afgelopen half jaar is het bijhouden ervan in het slob geraakt. En dat is jammer want stiekem vind ik het wel een heel erg bijzonder leuk boekje worden nu ik alle tekeningen die ik al gemaakt heb in dit boekje terugzie. Inmiddels heb ik de maand april klaar al moet ik wel alle tekeningen nog kleuren. Moet? Nee, ik moet niets. Maar ik wil dat nog wel gaan doen en het gaat ook vast nog eens gebeuren.
Heel onverwacht wordt onze relaxochtend onderbroken door een vrouwtje dat gekleed in een witte broek, rood-wit geruit bloesje en rood-wit geruit sjaaltje, mét een grote rechthoekige mand die met riemen aan haar hangt, probeert haar aarbeien en pruimente verkopen. ik ben gelijk verkocht doordat zij zoveel aandacht heeft besteed aan haar presentatie. We kopen 2 bakjes aarbeitjes en een bakje pruimen en dat kost ons 6 euro. De aardbeitjes worden meteen in stukken gesneden en ik beleg mijn boterhammetjes ermee. Mooi zo! Hebben we meteen de lunch in onze maag.
Ooit weleens van de Tupperware emmer gehoord? Zit al jaren en jaren in de disselbak van Oude Willem en wordt zo nu en dan gebruikt om een vakantiewasje te doen. Eigenlijk was ik nooit in de vakantie maar door al het zweten zijn er bepaalde kledingstukken favoriet en hebben al een sopje nodig. Na deze uitspatting van activiteit weer in de ontstres-modus gegaan en heerliijk genoten van de schaduw.
Om een uur of half 4 trekken we toch nog even de wandelschoenen aan om met Keetje heb bos -dat hier naast de camping ligt- te verkennen. Hoewel het wat minder warm is dan gisteren is het op de open stukken in het bos toch nog wel een warme toestand. We volgen een stukkie de rode paaltjes route maar die gaat ook dwars over een savanne-achtige vlakte, dus wij maken een omtrekkende beweging om zo wat meer in de schaduw te kunnen blijven. Keetje geniet van het lopen, rennen en snuffelen in het bos en d’r tong hangt al snel op d’r schoenen. 6 maanden oud is ze nu en ze heeft al feilloos door dat het in de schaduw koeler is dan in de zon. Ze loopt dus steeds een stukje voor ons uit naar de volgende schaduwplek en gaat daar liggen wachten op ons. Zo koddig!
Het diner van vandaag is deze keer eens geen Ratjetoe, maar een ongezonde hap uit de plaatselijke snacktent. Wat kan een patatje op zijn tijd toch heerlijk smaken!
De avond valt en we kruipen weer lekker onder de luifel van oude Willem en doen deze keer een spelletje Yatzee en een spelletje crosswoord.
Tijd om deze ontstresdag te gaan afsluiten en op het luchtbed te duiken dat ligt te wachten in Oude Willems slaapcompartiment.
Geen plannen voor morgen.
Heerlijk!

• 06 Augustus 2018 - 12:48

Peter:

Kijk, jullie beginnen het te leren. Zo hoort het. Rustig aan. Doen ik trouwens al 10 jaar en ik moet zeggen het bevalt me uitstekend. Voor jullie een goede voorbereiding op de AOW. NOG WEL PAAR JAARTJES “ rustig” doorbuffelen. Afin, wij hadden gisteren een verjaardagsfeestje bij Anneke en Cor. Heel gezellig en met 2 zangers die gelukkig niet alleen maar Nederlandstalig galmden. Nog best om aan te horen. Dus wederom een ontstressende dag.

Hoop dat jullie een mooie en rustige dag tegemoet gaan.

Groeten van ons

• 06 Augustus 2018 - 13:21

Lysbeth:

Zo doe je dat! Blaren op je billen van het relaxen....verstand op nul....blik op oneindig