Dag 22, van Hazyview naar Jo-burg/ Dovetonhouse - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Dag 22, van Hazyview naar Jo-burg/ Dovetonhouse - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Dag 22, van Hazyview naar Jo-burg/ Dovetonhouse

Blijf op de hoogte en volg Karin

13 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Dag 22, van Hazyview naar Johannesburg, Dovetonhouse.

Alweer een heerlijk plekje op aarde hebben we bereikt! Dovetonhouse in Johannesburg! Als je hier zit dan heb je er geen idee van dat je ergens in het immense en drukke Johannesburg bent. We kwamen hier rond 3 uur aan. Aan de straatkant laat zich niet helemaal goed aanzien wat er achter de ingang allemaal aan ruimte te vinden is. We hebben een prachtige kamer die heel klassiek is ingericht. Niet echt mijn smaak maar wel prima voor een nachtje. Ik meende me te herinneren dat er hier een whirlpool zou zijn en vroeg daar meteen naar. O nee, dat is niet waar. Eerst vroeg ik naar de restroom :-).
Nadat we de tassen in de kamer hadden gezet dus gauw het badpak onderuit de tas gevist. Marcel kon zijn zwembroek niet vinden dus hij heeft het hete borrelbad overgeslagen.
De whirlpool is gelegen in een prachtige kamer met openslaande deuren naar het terras. Aan de wand een mooi mozaïek en aan de andere wand een en al spiegels waardoor alles 2x zo groot lijkt en ik mezelf kan zien dobberen op de bubbels van het water. Was wel even wennen aan de temperatuur, maar als je dan 'door' bent dan is het heerlijk ontspannen geblazen.
Een lekkere ligstoel zorgt daarna voor nog meer ontspanning. Lekker zonnetje erbij, zo'n 24 graden, een boompje dat voor wat schaduw zorgt en een prachtige tuin met kas en prieel. OMG! Ik voel me zo rijk! Wat is het heerlijk hier!
Vanmorgen bij Rissington Inn was het overigens ook heerlijk. We hebben 'uitgeslapen'. Dat wil zeggen, om half 7 zat ik al op mijn favoriete rood-wit gestreepte bankje met een bakkie Nescafe erbij. Foto's en filmpjes kijken en nog even genieten van het uitzicht. Het zal wel weer een poosje duren voordat we weer bergen op de achtergrond zien als we naar buiten kijken.....
Voor en na het ontbijt pakken we onze tassen in en proberen dit alvast met wat meer beleid te doen omdat we morgen álles in die tassen moeten zien te krijgen. Nu gooien we steeds van alles op de achterbank van de auto.
De rit naar Johannesburg is er voor mij eentje zonder dichtgeknepen billen gelukkig. Goede (deels tol) wegen en niks op aan te merken. Googlemaps doet zijn werk weer helemaal toppie. Wat is dat toch een geweldige app!!!!
Onderweg maken we nog even een stoppie voor een bakkie cappuccino en een broodje warme worst. We zijn dan inmiddels zo'n twee uur van Jo-burg af. Het is zondag dus er is niet veel vrachtverkeer en ook geen forenzen verkeer. Dat hebben we goed gepland zeg! Van te voren niet bij stilgestaan, maar het scheelt wel degelijk of je hier door de weeks rijdt of niet.
En nu zitten we in de ....tja, hoe zal ik deze kamer noemen..... soort van 'herenkamer', met lekkere banken, (nep) openhaard, vloerkleden, lange gordijnen en klassieke meubelen. De etensluchten komen ons tegemoet want de lady van dit huis kookt zelf alle maaltijden in een geweldig leuke keuken die helemaal past bij dit huis. We zijn benieuwd of we nog andere gasten gaan ontmoeten vanavond. Er is namelijk 1 grote tafel gedekt en ik neem aan dat iedereen daar aan eet. Maar er is geen gezamenlijke eettijd..... We gaan het straks beleven!
Wordt vervolgd !!