Lummelen enzo - Reisverslag uit Otterlo, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Lummelen enzo - Reisverslag uit Otterlo, Nederland van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Lummelen enzo

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 Augustus 2018 | Nederland, Otterlo

Dinsdag 14 augustus en woensdag 15 augustus, 17.22uur, 20.6 graden, bewolkt.
Gisterenavond was ik niet degene die het laatst het licht uit deed op de camping. Papbenen en de gaperitus zorgden ervoor dat ik vroeg afhaakte. Ik was even bang dat ik hetzelfde zou hebben als Marcel van de week maar gelukkig stond ik vanmorgen weer fruitig op.
Gisteren was het lekker weer om te fietsen en dat hebben we dan ook gedaan. Keetje kreeg haar knuffel en kauw dekentje mee in haar koets in de hoop dat ze daardoor niet meer zou piepen. Het hielp enigzins, maar niet helemaal.
Ik had een route naar Hoenderloo uitgestippeld. Wat het nadeel van de Nationaal Park de Hoge Veluwe hier om de hoek hebben is dat het je beperkt in de fietsmogelijkheden. Om naar Hoenderloo te komen moet je langs de buitenrand van het Nat.park en dat is tevens een autoweg. Wel een mooie weg met links het bos van het Nat.Park en rechts van het schietterrein van de Harskamp, maar door de lengte en de auto’s die langs scheren uiteindelijk ook een beetje saai. Eenmaal in Hoenderloo wordt de route wel heel erg mooi want we gaan dwars door het bos. Als we weer eens naar de Veluwe gaan is dit misschien wel een mooie plek om te gaan kamperen.
Onderweg stoppen we alleen maar een keer om achter de bosjes te plassen en een keer om Keetje te laten rennen. Eenmaal terug in Otterlo lunchen we lekker op het terras van de Waldhoorn en gaan dan weer naar Oude Willem.
De rokende buurman waar ik afgelopen maandag over vertelde staat nog steeds naast ons. We horen ook wederom zijn radio, al heeft hij die nu wel ietsje zachter staan. Keetje heeft blijkbaar een hekel aan zijn hond want iedere keer als ze die hond ziet, slaat ze aan. Inmiddels tot ergernis van Marcel die graag wil dat Keetje niet blaft, of is het omdat hij zich ergert aan de buurman....?
Na een goede nacht slaap was ik vandaag dus weer fris en fruitig en zijn we de dag weer begonnen met lummelen op het terrasje van Oude Willem. Dit is onze laatste lummeldag want morgen gaan we inpakken en naar huis. Marcel brengt alvast Keetjes koets terug naar de fietsenwinkel. Verbazingwekkend genoeg vindt Keetje dat heel raar! Ze begint te piepen als Marcel ermee wegrijdt.....
Na al ons gelummel zijn we hier in het bos weer lekker een stuk gaan lopen en namen als beloning een bakkie koffie/glaasje tonic op het terras van Carnegie Cottage, het hotel/restaurant wat zo prachtig over de heide uitkijkt.
Bij de tent gaan we verder met lummelen en Marcel bakt de drie eieren die we van de buren uit Hoogkarspel hadden gekregen. Smaakte prima. Toen we gisteren door Hoenderloo reden zagen we dat er op woensdag een braderie is en aangezien we toch niets anders te doen hebben rijden we daar heen met de auto. De braderie was beduidend groter dan die van Otterlo, maar helaas niet veel interessanter. We kochten bij en standwerker wel leuk toverstiften, altijd leuk voor de kleinkinderen natuurlijk.
En nu zitten we -alweer- te lummelen op Oude Willems terrasje. Ze weet het nog niet echt, maar morgen verdwijnt ze haar bakkie weer in. Evenals Madame Piche die mij in de nachten goede diensten heeft bewezen en met wie ik nu een hechtere band heb gekregen sinds haar naamsverandering.
Dit was een vakantie waar weinig over interessants de revue is gepasseerd maar waarin ik het toch gepresteerd heb verslagen te schrijven als herinnering voor onszelf. Iets schrijven over niets is best lastig eigenlijk, maar waarschijnlijk is het tóch leuk als ik het later terug lees, het in een fotoboek kopieer en er foto’s bijplak. Dat er ook nog lezers bleken te zijn die vrijwel -of zelfs álles- gelezen hebben vind ik eigenlijk best wel grappig en bewonderenswaardig. Haha!
Pien, mijn dank voor je reacties en je tip om de porte-potti Madame Piche te gaan noemen. Enne, ik lees ook altijd met smaakt jouw verhalen en zou nog veel van je kunnen leren op dat gebied....
Peter, dank dat je ook liet weten wat jij allemaal meemaakte, al ben je wel érgens afgehaakt en wat stil geworden, maar dat komt vast omdat met je kleinzoon op stap bent! Geniet ervan!
Lysbeth, Wat vreselijk dat jij buren hebt die in hun tuin in een jacuzzi hebben en hier onder het genot van de muziek uit hun radio in liggen te spetteren! Vele malen erger dan mijn tijdelijke campingburen!
Tine, Ilona, Annemieke, Angelina en Jolanda; leuk dat jullie (af en toe) hebben meegelezen.
Tot een volgende keer!

  • 15 Augustus 2018 - 17:35

    Lysbeth:

    Dankjewel Karin voor je fijne verslag over jullie avonturen in eigen land! Ik heb er weer van genoten.....de dagen spelen zich als een film in mijn hoofd af; zo heb ik ook weer even vakantie

  • 17 Augustus 2018 - 21:38

    Pien:

    Hé get , wat jammer dat jullie nu alweer naar huis gaan...hoewel slape in je eigen bedje en piesen op je eigen Madam Piche toch ook wel erg prettig is!
    Ik vond het heel leuk en gezellig om je verhalen te lezen ook al las ik ze soms wat later zoals nu...
    Daardoor wist ik ook niet dat jullie al thuis waren...
    Ik dacht helemaal "Oh ik heb het verslag vandaag gemist, leuk dan heb ik er morgen twéé om te lezen'..maar helaas...;)
    Dank je voor een kijkje in jullie vakantie

  • 17 Augustus 2018 - 21:38

    Pien:

    Hé get , wat jammer dat jullie nu alweer naar huis gaan...hoewel slape in je eigen bedje en piesen op je eigen Madam Piche toch ook wel erg prettig is!
    Ik vond het heel leuk en gezellig om je verhalen te lezen ook al las ik ze soms wat later zoals nu...
    Daardoor wist ik ook niet dat jullie al thuis waren...
    Ik dacht helemaal "Oh ik heb het verslag vandaag gemist, leuk dan heb ik er morgen twéé om te lezen'..maar helaas...;)
    Dank je voor een kijkje in jullie vakantie

  • 17 Augustus 2018 - 21:39

    Pien:

    Nou hoef ik nou ook weer niet overenthousiast honderd keer op die knop "reactie plaatsen " te klikken waardoor de reactie er nu 2 x staat...sorry..;)

  • 19 Augustus 2018 - 19:14

    Ilona:

    Hey wat jammer dat je reisverslagen weer klaar zijn. Volgende keer lees (en lach) ik weer gezellig mee met jullie avonturen.

  • 22 Juli 2019 - 06:34

    Peter:

    Ja, zo kan ik het ook. Verjaarde verslagen op je blog zetten. Volgende keer een actueel verslag hoor en ook geen lege pagina’s.

    Veel plezier en groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Otterlo

Karin

Actief sinds 28 Sept. 2011
Verslag gelezen: 907
Totaal aantal bezoekers 53673

Voorgaande reizen:

17 Juli 2020 - 07 Augustus 2020

Oude Willem in Oude Willem

20 Juli 2019 - 09 Augustus 2019

Harfsen

30 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Otterloo

22 Juli 2017 - 15 Augustus 2017

Zuid-Afrika 2017

21 April 2014 - 06 Mei 2014

Oeganda again!

09 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Oeganda 2013

30 Juli 2012 - 21 Augustus 2012

zuid- Afrika 2012

14 Oktober 2011 - 21 Oktober 2011

New York

Landen bezocht: