Donderdag 1 mei . Van de Bush Lodge naar Gorilla L - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Donderdag 1 mei . Van de Bush Lodge naar Gorilla L - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Donderdag 1 mei . Van de Bush Lodge naar Gorilla L

Blijf op de hoogte en volg Karin

03 Mei 2014 | Oeganda, Entebbe

Donderdag 1 mei . Van de Bush Lodge naar Gorilla Lodge

Vandaag een reisdag. Afscheid van de Bush Lodge en op weg naar de Gorilla valley Lodge aan de rand van het Bwindi Impenetrable Forest. We hebben onderweg weer allerlei soorten Oegandese massage mogen ervaren! Asfalt wegen vol met gaten en scheuren waar Isma tussendoor zigzagt om de reis zo comfortabel mogelijk te houden, maar ook om de auto heel te houden natuurlijk. En ook grote delen ( de grootste delen) bestaande uit onverharde weg. Hier hoeft minder gezigzagd te worden maar de hobbels zijn er niet minder om. We doen hier ook geen 60 km per uur, het gaat allemaal wat trager. Hobbel hobbel, schud schud!
We zien de omgeving overgaan van savanne gebied naar bergachtig gebied. Het is in dit regenseizoen overal heel erg groen en alles groeit en bloeit weelderig! Als straks in juni/ juli de zon weer onverbiddelijk begint te stralen en de regen niet meer zal vallen, verandert er veel van dit mooie groen in dorre vlaktes en een verdroogde oogst.
Er is weer genoeg te zien onderweg en we zijn door het vele slapen in de auto nu toch niet meer gauw geneigd om in slaap te vallen.
Onderweg stoppen we bij een museum en hier nemen we Wat te eten. We weten nog van vorig jaar dat er hier WiFi verbinding is dus de 1,5 uur dat we hier zijn gebruiken we, buiten het nuttigen van de lunch, aan het bekijken van email. Whats-app en fb berichten. Ik heb ook weer een poging ondernomen om de verhalen van deze reis te posten op Waarbenjij.nu maar helaas; het lukt wederom niet om de teksten geüpload te krijgen. Dan maar een kort berichtje op Facebook met wat foto's en een filmpje erbij. Zo leuk omdat al vrij snel wat reacties te ontvangen! Bizar toch dat het internet ons zo snel kan verbinden! ( als het werkt

• 03 Mei 2014 - 19:39

Pien:

Jaaa bijzonder is dat he, waar je ook bent....leuk om virtueel mee te maken hoor..Wat eten julllie zoal en is het lekker? Ben je niet bang om ziek te worden? Gelúkkig hebben ze ook wijn, lees ik net..;)

Verslag uit: Oeganda, Entebbe

Oeganda again!

Het is echt te erg voor woorden maar......
we gaan opnieuw naar Oeganda! !!!!
Alle spaarcentjes bij elkaar geschraapt en gekozen voor:
Nu-kan-het-nog /
Het-wordt-ieder-jaar-duurder/
We-zijn-nu-nog-recht-van-lijf-en-leden /
We-zijn-nu-nog-gezond!!!

Dit jaar echter niet 3 weken in de grote vakantie en ook geen groepsreis. Maar 2 weken in de april/mei vakantie ( en wel jammer dat we nu niet naar de Rijp kunnen voor de Koningsdag...).

Wat de gezondheid betreft gaat het ons nog steeds goed, maar wat de lichamelijke ongemakken betreft zijn we, sinds het boeken in begin februari, beiden aan het sukkelen geslagen. Marcel wordt geplaagd door hielspoor en ik heb al 6 weken flinke rugpijn. Het zal dus goed mogelijk zijn dat we flink op de tanden moeten bijten om onze geliefde chimpansees te volgen door het Kibale Forest en nog zwaarder om de gorilla's te bereiken in het Bwindi ondoordringbare regenwoud, maar met een rugzak vol pijnstillers moet het ons toch gaan lukken nietwaar?!

Tweede paasdag vertrekken we naar Entebbe en kan ons tweede Oeganda avontuur gaan beginnen.
Wij hebben er weer enorm veel zin in en als je dit schrijven in je mailbox vindt dan betekent dat dat je op onze mailingslist staat. Hoewel ik ieder jaar van veel mensen hoor dat ze het leuk vinden om onze vakantieavonturen te lezen, heb ik vorig jaar een vervelende ervaring gehad met iemand die dat niet vond. Als je geen interesse hebt om onze vakantieverhalen te lezen laat het ons dan even weten, dan verwijder ik je van de lijst.

In Oeganda hebben we niet alle dagen internet verbinding, dus het kan zijn dat je in een keer meerdere mails krijgt. Dan weet je dat vast.

Wees vrij om mee te lezen. Het hoeft niet, het mag.