We zijn er weer! - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu We zijn er weer! - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

We zijn er weer!

Blijf op de hoogte en volg Karin

21 April 2014 | Oeganda, Entebbe

Ja hoor! We zijn er weer! Na een voorspoedige vlucht via Kigali (Rwanda) landden we rond 22.10 plaatselijke tijd ( want het is hier een uurtje later dan bij ons) op het kleine vliegveldje van Entebbe. Even in de rij voor het visum, vingerafdrukken, stempeltje en hopla: klaar om de koffers te halen. De koffers staan al op de band als we aan komen lopen. Gelukkig, want m'n gestuntel bij de bagage drop-off op Schiphol, gaf me niet echt het gevoel dat het allemaal wel goed zou komen.
De warmte van Oeganda verwelkomt ons, evenals de gids van Habari die Isma heet.
De bruine, 4-wheel drive landcruiser staat al op ons te wachten en nadat onze bagage is ingeladen brengt Isma ons in no-time naar het AirPort -guesthouse. Het voelt een beetje als 'thuis komen'. Wel jammer dat die 'anderen' er niet zijn, zeggen we tegen elkaar......

In het guesthouse worden we niet welkom geheten door Jan Willem. Dat is jammer, want nu kan ik hem niet de groeten doen van Linda Dekkers en de familie Smeets ( onze reisgenootjes van vorig jaar). Maar jan Willem heeft een lieve vervangster, waarvan ik helaas wel al de naam van ben vergeten....
Even een lekker Biertje en wijntje om de goede reis te vieren, met op de achtergrond de geluiden van insecten en over de grond een krioelende sliert mierachtige beestjes.

Heerlijk om hier weer te zijn!

• 21 April 2014 - 23:23

Pien Hanou:

Ohhhh spannend allemaal hoor! Ik ben benieuwd hoe jullie het zullen hebben! En jullie leren vást weer andere leuke mensen kennen! Geniet!

• 22 April 2014 - 01:34

Astrid:

Nou wel prettig om te horen dat de reis goed verlopen is, wens jullie prachtige dagen toe heel veel plezier geniet maar lekker. xxxxxAstrid

• 22 April 2014 - 07:51

Marja Smeets:

fijn, dat jullie goed zijn aangekomen. geniet ervan. en nu op naar jullie andere vrienden in uganda.

• 22 April 2014 - 09:37

Ruben:

Karin en Marcel,

Fijn dat jullie weer veilig zijn aangekomen. Je verhaaltje geeft weer duidelijk aan dat jullie een soort van thuis zijn gekomen. Vertrouwd, een warm deken en volledig genietend van al het moois.

Wij zijn ook veilig thuis gekomen gister.

Geniet ervan.

Gr Ruben

• 22 April 2014 - 12:43

Jolanda:

hoi schone zus en zwager, geniet maar van ieder moment. Hoop dat jullie veel apies zullen tegenkomen.xxxxx

• 22 April 2014 - 19:45

Tine:

Fijn dat de reis voorspoedig verlopen is! Wel een cultuurshock denk ik van Texel naar Oeganda! Wens jullie veel apen toe! Liefs

• 27 April 2014 - 11:39

Marja Van Den Helder:

Fijn dat jullie er weer zijn heel veel plezier en ik kijk uit naar je reisverslagen.

• 01 Mei 2014 - 12:08

Hans En Marjan:

Genieten maar!!!!

Verslag uit: Oeganda, Entebbe

Oeganda again!

Het is echt te erg voor woorden maar......
we gaan opnieuw naar Oeganda! !!!!
Alle spaarcentjes bij elkaar geschraapt en gekozen voor:
Nu-kan-het-nog /
Het-wordt-ieder-jaar-duurder/
We-zijn-nu-nog-recht-van-lijf-en-leden /
We-zijn-nu-nog-gezond!!!

Dit jaar echter niet 3 weken in de grote vakantie en ook geen groepsreis. Maar 2 weken in de april/mei vakantie ( en wel jammer dat we nu niet naar de Rijp kunnen voor de Koningsdag...).

Wat de gezondheid betreft gaat het ons nog steeds goed, maar wat de lichamelijke ongemakken betreft zijn we, sinds het boeken in begin februari, beiden aan het sukkelen geslagen. Marcel wordt geplaagd door hielspoor en ik heb al 6 weken flinke rugpijn. Het zal dus goed mogelijk zijn dat we flink op de tanden moeten bijten om onze geliefde chimpansees te volgen door het Kibale Forest en nog zwaarder om de gorilla's te bereiken in het Bwindi ondoordringbare regenwoud, maar met een rugzak vol pijnstillers moet het ons toch gaan lukken nietwaar?!

Tweede paasdag vertrekken we naar Entebbe en kan ons tweede Oeganda avontuur gaan beginnen.
Wij hebben er weer enorm veel zin in en als je dit schrijven in je mailbox vindt dan betekent dat dat je op onze mailingslist staat. Hoewel ik ieder jaar van veel mensen hoor dat ze het leuk vinden om onze vakantieavonturen te lezen, heb ik vorig jaar een vervelende ervaring gehad met iemand die dat niet vond. Als je geen interesse hebt om onze vakantieverhalen te lezen laat het ons dan even weten, dan verwijder ik je van de lijst.

In Oeganda hebben we niet alle dagen internet verbinding, dus het kan zijn dat je in een keer meerdere mails krijgt. Dan weet je dat vast.

Wees vrij om mee te lezen. Het hoeft niet, het mag.