Helicoptervlucht boven Manhattan - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Helicoptervlucht boven Manhattan - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Helicoptervlucht boven Manhattan

Door: karinstalenburg

Blijf op de hoogte en volg Karin

18 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Gisterenavond hebben we hier in de straat (van het hotel) gegeten bij een Thais restaurantje. Erg lekker en helemaal niet duur. De prijs van de wijn was zelfs goedkoop, dus lieten we maar meteen een hele fles aanrukken. Een lekkere Beringer, Sauvignon blanc, voor 23 dollar. Als je bedenkt dat we al een paar keer 12 dollar voor een glas (!) wijn hebben neergelegd, snap je ook dat we aangenaam verrast waren door de wijn prijzen in dit restaurantje.
Toen we de Thaise lekkernijen op hadden was het nog wat al te vroeg om al op de kamer te gaan zitten. We hadden vanavond echter ook geen zin om nog veel te gaan rond lopen zoeken naar een leuke plek om een afzakkertje te halen.
We hoefden ook helemaal niet ver voor een beetje gezelligheid, want bijna recht tegenover ons hotel blijkt een leuke trendy tent te zitten. Terras buiten, (het was heerlijk zacht weer,) en twee gitaristen die voor een gezellig muziekje zorgden. Karin en An waren onder de pannen!
Na twee slaapmutsjes zijn we ons bedje in gegleden rond elf uur. Vroeg hè?

Vanmorgen konden we uitslapen, hetgeen betekent dat we om 9 uur aan de muffins zaten.
Vandaag stond de helicoptervlucht op het programma. We moesten om half twee op de heli-pier zijn. Tijd genoeg dus om daar naar toe te gaan lopen. Ja hoor, we zijn weer gaan lopen!! Broadway is inmiddels van het begin tot het einde door ons betreden.

Na een uurtje of twee waren we bij de heli-pier. Wel te vroeg nog voor onze vlucht. Mooi, dan hadden we nog even lekker de tijd om te lunchen! Deze keer hielden we het goedkoop en kochten hotdogs bij de hotdogkar die langs de kade stond. We hebben even heerlijk van het zonnetje genoten, want het weer is hier vandaag echt heerlijk. Dat de dag met een beetje regen begon, waren we allang weer vergeten. Alle wolken waren ook zo goed als verdwenen. Prachtig weer dus om in een helicopter boven Manhatten te gaan vliegen!

Om half twee stonden we netjes bij de heli-pier en konden we inchecken. We moesten nog 30 dollar p.p. Bij betalen voor de beveiliging. Dat wisten we van te voren hoor, dus dat was geen verrassing. We hebben er inmiddels echter wel een vraag over: welke beveiliging????

Toen we aan de beurt waren, werden we met nog 4 ander mensen de helicopter in geholpen. Helaas kon niet iedereen bij het raam zitten. An offerde zich op, zodat ik kon filmen. Gelukkig kon ze toch ook vanaf haar plek mooie plaatjes schieten.

De vlucht duurde een klein kwartiertje en het was dan ook zo voorbij. Het was echt enorm leuk om New York op deze manier te zien. Het is echt een bijzondere stad met al die wolkenkrabbers op een kluitje, het statue of Liberty, het Empire, het Central Park. Geweldig om te zien.

Echt veel te snel stonden we weer aan de grond, maar wel voldaan en een hele ervaring rijker!

Na dit avontuur wilde ik nog graag de Brooklyn Bridge op lopen. Vanaf de heli-pier was het wel weer een half uurtje lopen om op de brug te komen. Maar oke, we doen het gewoon. We hebben de brug tot halverwege gelopen en zijn toen weer terug gegaan. Het is een imposant bouwwerk, die brug. Wat ook grappig is, is dat het voet- fietspad in het midden helemaal bovenop is. De auto's rijden onder je. Mooie foto momentjes weer hier!

Inmiddels zijn we echter wel helemaal gaar van het lopen en kijken uit naar een tent waar we even lekker kunnen zitten en iets kunnen drinken. Het hoeft niet eens wijn te zijn. Zitten, dat is even het belangrijkste.
Natuurlijk kom je geen leuke tent tegen als je er een zoekt, waardoor we toch nog wel weer ruim een half uur verder waren voordat we neer konden ploffen.

Tjeetje, wat word je moe van al dat lopen, maar wat is het leuk om in deze stad rond te struinen en sfeer te proeven! We hebben er graag een paar moeie voeten voor over!

Straks gaan we nog even naar de overkant hier om nog lekker een wijntje te halen en een klein hapje te eten.

Het was weer een bijzonder leuk dagje New York!

• 19 Oktober 2011 - 06:45

Marja:

Wat stoer zo`n helicoptervlucht vonden jullie het niet eng mij lijkt het niks terwijl ik niet bang ben om te vliegen.
    Het vele lopen zou voor mij niet gaan maar ik kijk wel naar de foto`s waan ik mij ook in Amerika.
    Groetjes en nog veel plezier.
    x x x x x Marja

• 19 Oktober 2011 - 11:49

Tine:

Volgens mij hebben jullie een week nodig om bij te komen van al dat gewandel !! Maar wel een hele leuke manier om een stad te bekijken en aangevuld met jullie helicoptervlucht hebben jullie wel een heel aardig beeld van NY !! Alvast voor morgen - jullie reisdag denk ik- een hele goede vlucht gewenst ! Liefs

• 19 Oktober 2011 - 12:13

Marja Galenkamp:

wat een leuke reis maken jullie.
    Eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers dat jullie zoveel zien en meemaken in de city that never sleeps. Geniet nog maar even voordat jullie de thuisreis weer gaan aanvaarden. groet Marja en Harry

• 19 Oktober 2011 - 17:38

Tineke Erken:

Ben 1x geweest in NY maar het blijft een superstad en trekken als je er eenmaal een keer geweest bent. Ik was daar en voelde me heerlijk en net zo genoten als jullie nu. Alleen namen wij elke ochtend een ontbijtje bij Starbucks of de Dunky Donut. Leuk hoor meiden en een beetje jaloers ben ik wel op jullie.
    knuffies