Empire, Soho en Little Italië - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu Empire, Soho en Little Italië - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Karin Stalenburg - WaarBenJij.nu

Empire, Soho en Little Italië

Door: karinstalenburg

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wij waren bijtijds op en hebben beneden genoten van ons ontbijt; muffins en een koppie thee. Om 9 uur stonden we bij het Empire State Building dat hier om de hoek is. We moesten wel even in de rij, maar het viel erg mee. Na de lift di ons in no-time naar de 80e verdieping bracht, namen we verder de trappen naar de 86e om tijd te winnen.
Het was erg winderig vandaag, maar het uitzicht was adembenemend. We hadden "kale" kaartjes gekocht van 22dollar, maar kregen halverwege onze weg naar boven een map en een audiotour aangeboden.
Eenmaal boven hebben we buiten het maken van veel foto's nog naar de audiotour geluisterd.
Na ons Empire bezoekje hebben we even lekker koffie gedronken bij Starbucks.
Nadat we de gekochte mokken (Anneke) even naar het hotel hadden gebracht, zijn we naar Penn station gelopen. Dat was nog zo makkelijk niet. Het metro systeem is ons nog niet zo duidelijk, maar uiteindelijk zijn we bij een metro beland en zijn we bij 14th street uitgestapt.
Een aardige Amerikaan zag ons stuntelen en zoeken en vroeg waar we heen moesten. Soho was ons doel. Hij dacht dat Soho wel een halfuur lopen was vanaf het punt waar we stonden. Geen probleem!
Onderweg stuitten we op  een leuk restaurantje ( morandi) met terras!  Hier zijn we maar even lekker gaan lunchen. We moesten wel buiten zitten omdat het binnen afgeladen vol zat.  Het was wel erg winderig buiten maar gelukkig is er van onze tafel niets weggewaaid zoals wel bij andere tafels.
Na de heerlijke lunch met een glas Sauvignon blanc van 12 $ ( !!!!) en het bijstellen van de spookrekening, liepen we de 7th avenue verder af tot Springstreet. Daar begon de wijk Soho. Eerst gezocht naar de Uggs winkel in Mercerstreet en deze ook gevonden.  Ik kocht een paar lekkere sloffen terwijl An bezig was om voor een kennis kinder uggs te bemachtigen.
Van de wijk Soho naar de wijk Little Itali gelopen. Tjeetje, daar stikte het van de leuke restaurantjes! Heel anders dan in de omgeving van ons hotel, waar niet veel soeps te vinden was gisterenavond.
Ook nog even door Nolita gelopen en China town. In China town stond het vol met groente en viskramen. De chinezen maken meer werk van hun eten dan de Amerikanen. Er zit in ieder geval meer groente in gezien het aantal groente kramen en de drukte die er heerste. Wel grappig om te zien dat er een klant een kikker uit een grote bak pakte en deze zich los wist te springen!
We hebben vanmiddag heel wat afgelopen en leuke restaurantjes gezien onderweg. Toen we eenmaal wilde gaan eten konden we die  natuurlijk niet meer vinden..... Uiteindelijk toch bij een goed italiaans restaurantje gegeten op Springstreet en onszelf getracteerd op een glaasje Pinot Grigio.
Vanaf Springstreet teruggelopen naar ons hotel door Broadway te volgen. Dat ging sneller dan met de metro leek ons. Broadway is enorm lang. We kwamen langs Union Square, Madison Square en het sexmuseum. Natuurlijk zijn we daar even naar binnen gegaan en Anneke heeft wat gekocht (!!!!). Het triagel gebouw, dat we vanmorgen vanaf het Empire zagen, kwamen we nu ook tegen. Grappig om hier te staan, want in de hal van mijn flat thuis,  hangt een enorme zwart witte afbeelding van dit gebouw en de wegen er omheen.
Zo, een heerlijke dag New York was dat!

• 16 Oktober 2011 - 23:30

Wendy:

Ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Geniet nog maar lekker dikke kus <3